03/02/2014 Cultura
Els mestres, Maria Àngels Estañol i Ferri Ayats, als estudis de Ràdio Palamós.
L’escola Vedruna de Palamós impulsa una iniciativa pionera al municipi per fomentar l’interès per la lectura. Es tracta del projecte ‘Passallibres’ i consisteix en repartir caixes de llibres per diferents equipaments municipals i que la gent els pugui agafar, deixant-ne un altre a canvi. La proposta es posa en marxa aquest mes de febrer a partir d’un fons de llibres propietat de l’escola.L'estructura sempre és la mateixa. Hi haurà una caixa amb llibres i l'usuari se'n podrà endur un i, si vol, no cal que el torni. Això sí, en el seu lloc n'ha de deixar un altre. En la mateixa caixa hi haurà una llibreta on tothom qui vulgui pot escriure comentaris o impressions. Quatre d'aquestes caixes estaran repartides per diferents dependències de l'escola Vedruna. Sis més es podran trobar en equipaments municipals. N'hi haurà al Pavelló Municipal, al Nou Estadi, a la llar d'infants, la biblioteca, el Punt Jove i el centre cívic. Maria Àngels Estañol, mestra de l'escola Vedruna Palamós, explica que ja tenen alguna referència d'experiències similars.
CITA MARIA ÀNGELS ESTAÑOL
Ferri Ayats és un altre dels mestres que coordina el programa 'Passallibres'. Aquesta activitat s'inscriu en un pla de l'escola Vedruna per estimular els hàbits de lectura de joves i nens. Uns hàbits que, a l'escola, assegura que tenen bona salut.
CITA FERRI AYATS
'Passallibres' supera l'àmbit purament escolar i obre la literatura a tota la població de Palamós, ja siguin grans o petits. L'experiència es durà a terme durant aproximadament un any i després es valorarà com ha funcionat.
Maria Àngels Estañol
Ferri Ayats
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...