03/02/2014 Societat
Les oficines de la Cambra de Comerç de Palamós.
Un cop completat el procés de supressió del recurs cameral permanent, la Cambra de Comerç de Palamós encara cobra 300 quotes pagades voluntàriament. L’eliminació del recurs va suposar que les cambres es quedessin sense el seu principal suport econòmic. La nova llei que regularà aquestes institucions obre la porta a que les administracions els contractin serveis com a nova via de finançamentEl recurs cameral era una quota que pagaven obligatòriament totes les empreses i tots els treballadors autònoms de la demarcació de la Cambra de Comerç. Per decisió de l'anterior govern estatal del PSOE, a partir de l'any 2012 es va començar a eliminar gradualment aquest recurs i, l'any passat, el seu pagament ja era totalment voluntari. Tot i això, i pel que fa a la Cambra de Palamós, encara hi va haver 300 empresaris que el van abonar. Aquest fet ha estat molt ben valorat pel president de la institució, Xavier Ribera.
CITA XAVIER RIBERA 1
La nova Llei de cambres, actualment en fase de tràmit, confirma la desaparició del recurs cameral permanent. Com a alternativa s'articulen altres vies de finançament com ara patrocinis o la contractació de serveis a les cambres des de les administracions públiques. Atesa la situació econòmica d'aquests ens, però, Xavier Ribera admet que tampoc hi poden confiar gaire.
CITA XAVIER RIBERA 2
Cal tenir en compte que el recurs cameral permanent suposava al voltant del 65 per cent dels ingressos anuals de la Cambra de Comerç de Palamós. Sense aquests recursos s'ha hagut d'activar la via dels serveis de pagament a les empreses. L'any 2013, la cambra palamosina ha doblat els ingressos per aquest concepte.
Xavier Ribera 1
Xavier Ribera 2
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...
Notícies relacionades: