29/01/2014 Societat
La regidora Vanessa Mànyik, ahir en el Ple.
La regidora del Partit Popular, Vanessa Mànyik, va confirmar ahir la seva oposició a la reforma de la Llei de l’avortament que ha fet el seu partit des del govern de l’Estat. En el Ple de l’Ajuntament de Palamós celebrat ahir a la nit, Mànyik va votar sí a una moció consensuada per tots els grups contra aquesta Llei. L’edil del PP, ovacionada per alguns regidors i per una part del públic, va dir que el govern ha creuat una línia que va més enllà dels raonaments polítics.Tots els grups polítics de l'Ajuntament de Palamós recolzen que el projecte de Llei del govern del PP és un retrocés normatiu, social i ideològic. Coincideixen també que suposa situar les dones novament en la clandestinitat, suprimint el seu dret a decidir sobre la seva sexualitat i maternitat.
La regidora del Partit Popular, Vanessa Mànyik, ja havia explicat recentment a aquesta emissora la seva oposició a la reforma promoguda pel seu mateix partit. Ahir ho va ratificar votant favorablement la moció sotmesa al Ple. Aquest va ser el seu raonament.
CITA VANESSA MÀNYIK
La resta de grups municipals van opinar en la mateixa direcció. Èrik Solés, d'Entesa, veu el govern i l'església de la mà.
CITA ÈRIK SOLÉS
Dani Reixach, d'Esquerra Republicana de Catalunya, creu que el Partit Popular té actituds pròpies d'una altra època, amb la diferència que ara topa amb la democràcia.
CITA DANI REIXACH
Des de Convergència i Unió, la seva regidora Dolors Cruz, va fer aquesta reflexió.
CITA DOLORS CRUZ
I, finalment, l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, en nom del PSC, va dir que la lluita pel dret a l'avortament lliure és una cosa de dones, però també d'homes.
CITA TERESA FERRÉS
L'Ajuntament de Palamós demana la retirada de la reforma de la Llei de l'avortament perquè creu que topa amb les recomanacions de l'Organització Mundial de la Salut. Preveu, en aquest sentit, que amb una llei tant restrictiva el nombre d'avortaments augmenti i que es facin en pitjors condicions de salubritat. El govern del Partit Popular, davant les mostres de reprovació rebudes, valora canviar alguns aspectes de la Llei.
Vanessa Mànyik
Èrik Solés
Dani Reixach
Dolors Cruz
Teresa Ferrés
Totes les notícies:
14/09/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament adjudica les obres d'un aparcament nou a Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós ha adjudicat el projecte per condicionar uns terrenys del nucli de Sant...
14/09/2026 - Medi Ambient Publicat el calendari nou de la recollida de residus porta a porta comercial
L'Ajuntament de Palamós ja ha fet públic el calendari nou de recollida de residus porta a porta...
14/09/2026 - Serveis La Cambra de Palamós acompanya els processos d'emprenedoria empresarial
La Cambra de Comerç de Palamós ha posat en marxa aquest mes de setembre una línia nova de...
14/09/2026 - Societat El Consell Comarcal fa píndoles formatives en línia sobre alimentació
El Consell Comarcal del Baix Empordà organitza aquest mes de setembre un cicle de 5 píndoles...
14/09/2026 - Societat Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi
Les parròquies de Palamós obren les inscripcions per a la catequesi 2026-2027. El tràmit es...
Notícies relacionades: