27/01/2014 Medi Ambient
Limiten la quota de pesca del sonso. (Foto: vistaalmar).
El pla de gestió del sonso obre noves expectatives per a aquesta pesquera que, en el cas de la flota de Palamós, practiquen dues embarcacions. El Reglament de pesca al Mediterrani, que va entrar en vigor l’any 2006, obliga a disposar d’aquest instrument, que fixa unes quotes màximes de captura amb la finalitat que el producte pugui mantenir un preu estable i l'explotació del recurs sigui sostenible.La pesca del sonso està regulada a Catalunya des de l’any 1987 però al 2006 va entrar en vigor un nou Reglament de pesca al Mediterrani i això va fer necessari elaborar un pla de gestió d’aquesta modalitat per poder seguir practicant-la. El comitè que regula el Pla de Gestió del sonso, del qual forma part la Federació gironina de Confraries de Pescadors, va enviar el passat mes de desembre el document definitiu al Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente perquè el faci arribar a la Comissió Europea i obtenir el seu vist i plau.
D’aquesta manera, el Pla de Gestió fixa dos gèneres de xanguets com a úniques espècies de autoritzades per a la pesca amb sonsera. En un dels casos s'estableix una captura màxima de 1.800 quilos, igual que fins ara, mentre l'altra es redueix de 3.800 a 2.800 quilos. El pla també estableix que la sonsera només pot ser calada sobre fons sorrencs i en cap cas sobre fons rocosos. La sortida i entrada de port i el desembarcament i comercialització de les captures només podran efectuar-se en els ports i llotges de Barcelona, Badalona, Arenys, Blanes, Palamós, Sant Feliu de Guíxols i l’Estartit. El president de la Confraria de Pescadors de Palamós, Francesc Benaiges, explica que la limitació de quota garantirà un preu competitiu del sonso.
CITA FRANCESC BENAIGES
Un total de 26 embarcacions es dediquen a la pesca del sonso a Catalunya. D’aquestes, 12 pertanyen a confraries de les comarques de Girona i la resta a la d’Arenys i Barcelona.
Francesc Benaiges
Totes les notícies:
12/05/2025 - El sindicat SIP-FEPOL veu molt greus els aldarulls del dissabte, i diu que el govern desatén la Policia Local
El sindicat SIP-FEPOL, amb representació a la Policia Local de Palamós, considera que l'intent...
12/05/2025 - Un problema tècnic ajorna el Ple extraordinari per demanar més agents de Policia Local
El Ple extraordinari de l'Ajuntament de Palamós sol·licitat pel gruix dels grups de l'oposició...
12/05/2025 - Comencen les obres d'asfaltatge de diferents carrers de Palamós
L'Ajuntament de Palamós comença avui les obres d'asfaltatge de diferents carrers del municipi....
12/05/2025 - JuntsxCat urgeix a desenvolupar l'habitatge previst a tocar del cementiri
El grup de Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, veu en el sector de...
12/05/2025 - Dia Mundial de la Fibromiàlgia
Avui, 12 de maig, és el Dia mundial de la fibromiàlgia i la síndrome de fatiga crònica. La...
Notícies relacionades: