24/01/2014 Societat
L'estació marítima de passatgers del port de Palamós.
El president de la Cambra de Comerç de Palamós, Xavier Ribera, creu que el clima polític és, ara mateix, desfavorable perquè l’Estat concedeixi la categoria d’espai Schengen al port palamosí. Ribera recorda que tant això com el Punt d’Inspecció Fronterer no suposarien despeses a l’administració central i que, per tant, tot és qüestió de voluntat política. El govern de l'Estat posa com a límit el final de l’actual legislatura, l’any 2015, per donar al port de Palamós el rang d'espai Schengen, segons va dir fa poc el ministre d’Interior espanyol, Jorge Fernández. La reivindicació perquè el port palamosí sigui espai de lliure circulació de persones i mercaderies ve de lluny i té el suport de tots els partits polítics. Paradoxalment, però, el tema no és desencalla. Una de les entitats que més ha reclamat aquest pas és la Cambra de Comerç de Palamós. El seu president, Xavier Ribera, recorda que és una qüestió de voluntat política però no creu que ara hi hagi el clima necessari.
CITA XAVIER RIBERA 1
El Partit Popular ja es va comprometre fa gairebé dos anys a convertir Palamós en port Schengen. Per contra, el partit de govern no veu prioritari posar-hi un punt d'inspecció fronterer. Xavier Ribera.
CITA XAVIER RIBERA 2
D'altra banda, Ports de la Generalitat ha aprovat manenir les mateixes taxes i preus de 2013 per a les instal·lacions portuàries que gestiona, entre elles la de Palamós. Les taxes s'apliquen a l'ocupació del domini públic, la càrrega, descarrega i l'emmagatzematge de mercaderies, així com l'entrada i estada de vaixells i el trànsit de passatgers.
Xavier Ribera 1
Xavier Ribera 2
Totes les notícies:
10/05/2025 - Una baralla a Palamós acaba amb incidents davant la comissaria de la Policia Local i 4 detinguts
4 persones han quedat detingudes aquesta matinada passada arran d'una baralla a Palamós, en que...
10/05/2025 - Suspesos tots els partits de la 29a jornada de la Lliga Elit
La Federació Catalana de Futbol ha decidit suspendre tots els partits corresponents a la jornada...
09/05/2025 - Els inspectors de pesca reclamen millores laborals
Els inspectors de pesca continuen amb la vaga indefinida que van començar el 3 de març passat, i...
09/05/2025 - 3 escales de creuer al port, entre avui i el diumenge
Avui divendres tornen les escales de creuer al port de Palamós. Ens visita el vaixell Marella...
09/05/2025 - Palamós apostarà pels rentapeus a les platges, aquest estiu
L'Ajuntament de Palamós mantindrà durant l'estiu els rentapeus que ha instal·lat a les platges...