09/01/2014 Medi Ambient
La flota pesquera d'arrossegament de Palamós, cinc setmanes a port.
La flota d’arrossegament del port de Palamós ha començat avui una veda d’un mes de durada. Durant aquest temps, trenta barques es quedaran a port per protegir la regeneració dels recursos pesquers. Una vintena d’aquestes embarcacions, les que es dediquen a la gamba, faran encara quatre setmanes més d’aturada entre febrer i abril. Els pescadors d’arrossegament de Palamós van començar a posar en pràctica aquesta veda l'any 2010. Des d'aleshores l'han anat repetint cada any, sempre durant la temporada d'hivern. Durant un mes sencer, des d'avui i fins al 10 de febrer, les 30 embarcacions de la flota palamosina es quedaran a port. És una aposta més per la reducció de l'esforç pesquer, com a mitjà per garantir la subsistència d'aquesta activitat en el futur. El patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Francesc Benaiges, creu que la mesura és positiva.
CITA FRANCESC BENAIGES 1
Benaiges ha lamentat que aquesta campanya de reducció de l'esforç pesquer no rebi cap ajuda econòmica de la Unió Europea però ha afegit que, tot i aixó, els compensa. La totalitat de la flota pesquera d'arrossegament de Palamós estarà aturada fins al 10 de febrer. Aquest dia, una desena d'embarcacions tornarà a la feina. La resta, la vintena que es dediquen a la pesca de la gamba, no ho faran fins una setmana més tard. En compliment del pla de gestió de la gamba, aquestes barques encara faran tres setmanes més d'aturada biològica, repartides entre els mesos de març i abril. Els qui ja han acabat la veda són els pescadors d'encerclament, que l'han fet al desembre i han tornat a feinejar tot just després de les festes de Nadal. Segons Francesc Benaiges, les captures de peix blau en aquests primers dies han anat força bé.
CITA FRANCESC BENAIGES 2
Tornant a la flota d'arrossegament, la veda que ara ha començat Palamós també la seguiran, a partir del mes que ve, la resta de ports del litoral de Girona.
Francesc Benaiges 1
Francesc Benaiges 2
Totes les notícies:
17/06/2025 - El Ple votarà avui posar a concurs el contracte municipal de residus
Després d'anys d'espera, finalment el Ple de l'Ajuntament de Palamós debatrà i votarà avui la...
17/06/2025 - El govern no accepta una moció sobre els treballadors de les ADER acomiadats, però sí obrir un expedient informatiu
L'ordre del dia del Ple municipal d'avui no inclourà una moció sobre el cas dels 4 treballadors...
17/06/2025 - Les pluges d'aquest any no asseguren un estiu tranquil als boscos
Malgrat hem tingut un hivern i una primavera plujosos, els boscos estan en unes condicions que...
17/06/2025 - Presenten el disseny del primer vaixell-aula del Museu de la Pesca
En un acte que s'ha fet aquest matí a la Capella del Carme, l'Ajuntament de Palamós ha presentat...
17/06/2025 - Les cambres gironines plantegen els reptes de futur del territori
Les 3 cambres de comerç de la demarcació, Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, s'han trobat...
Notícies relacionades: