03/01/2014 Medi Ambient
Les antigues barraques del pintor Sert a Castell.
L’Ajuntament de Palamós invertirà uns 40 mil euros en feines de manteniment i millora a l’Espai d’Interès Natural Castell-Cap Roig. Es consolidarà l’edifici de l’antic estudi del pintor Josep Maria Sert, a la platja de Castell, i també es millorarà la senyalització de l’espai. Els diners que s’hi inverteixen provenen dels beneficis que dóna la gestió de l’aparcament públic a l’estiu.Com es recordarà, l'any 2012 l'Ajuntament de Palamós va incrementar el preu de l'aparcament de la platja de Castell a cinc euros per vehicle i dia. Es va fer a instàncies de la Generalitat, que és la propietària dels terrenys. Ja aleshores es va pactar amb Medi Natural que el benefici econòmic que generés l'activitat es reinvertiria dins el mateix espai. Ara, l'Ajuntament destinarà al voltant de 40 mil euros a diferents actuacions de manteniment i millora. La més destacada és la que afecta les barraques que el pintor Josep Maria Sert va utilitzar com a estudi, a la platja de Castell. Èrik Solés, regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós.
CITA ÈRIK SOLÉS 1
Una altra actuació serà la reparació d'alguns elements de senyalització que han quedat malmesos i que poden donar una imatge de deixadesa a l'Espai d'Interès Natural Castell-Cap Roig.
CITA ÈRIK SOLÉS 2
Fa un parell d'anys, la Generalitat va proposar l'enderrocament de les antigues cavallerisses de Castell, pel seu estat de deteriorament, i el tancament de la barraca d'en Dalí per motius de seguretat. Cap de les dues actuacions es va dur a terme, finalment, per l'oposició de l'Ajuntament de Palamós.
Èrik Solés 1
Èrik Solés 2
Totes les notícies:
30/07/2026 - Cultura El jaciment arqueològic Illes Formigues II es converteix en BCIN
El Govern de la Generalitat ha aprovat la declaració de Bé Cultural d'Interès Nacional, en la...
30/07/2026 - Medi Ambient Denuncien la vandalització de boies de seguretat a l'EIN Castell-Cap Roig
Una quinzena de boies destinades a delimitar l'espai de bany en diferents punts litorals de l'Espai...
30/07/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós convoca una plaça interina d'interventor
L'Ajuntament de Palamós ha publicat les bases del procés selectiu per cobrir interinament el lloc...
30/07/2026 - Cultura 'Contes al passeig' amb Ada Cusidó i 'La granja no s'adorm'
Com tots els dijous d'estiu, a les 7 d'aquesta tarda tornen els 'Contes al passeig', el club de...
30/07/2026 - Serveis El comerç de Calonge i Sant Antoni es promociona amb els 'Enigmes matemàtics'
Els comerços de Calonge i Sant Antoni es converteixen fins al 17 d'agost en l'escenari d'un joc...