13/11/2013 Medi Ambient
Bombers a la zona de Foixà. (Foto: ACN)
Els bombers donen per controlat l’incendi del Baix Empordà i continuen remullant la zona afectada pel foc, que ha cremat mig miler d'hectàrees. Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat l'alerta del Pla INFOCAT, que queda en situació de prealerta pel risc, encara elevat, d'incendi forestal. Es remarca extremar les mesures de precaució. La investigació ha establert que les flames es van iniciar a prop d'una pista forestal a Vilopriu i, tot i que les causes encara es desconeixen, es tem que podria haver estat provocat.Els vols que han fet aquest matí els helicòpters dels Bombers de la Generalitat han permès detectar que ja no hi ha flama en la zona de l’incendi, unes 500 hectàrees cremades entre els municipis de Foixà, Colomers, Vilopriu i Jafre, i han declarat el foc controlat. Remullant la zona s’hi mantenen una trentena de dotacions terrestres, i també treballen dos helicòpters, amb l’objectiu s’extingir-lo totalment. L’incendi es va originar en un camí forestal molt poc transitat a les sis de la tarda de dilluns, quan ja era fosc. Són indicis que apunten que va ser per una acció humana però el director dels serveis territorials d’interior a Girona, Albert Ballesta ha reconegut que encara és aviat per determinar si va ser intencionat.
CITA ALBERT BALLESTA
Avui ha visitat la zona afectada el conseller de territori i sostenibilitat, Santi Vila, que ha promès ajudes per netejar les lleres dels rius.
CITA SANTI VILA
Vila també ha assegurat que controlaran que hi hagi franges de protecció clares entre les zones urbanes i les forestals. Es preveu que demà a la tarda arribi una nova ratxa de forts vents.
Albert Ballesta
Santi Vila
Totes les notícies:
31/07/2026 - Medi Ambient Palamós posa fil a l'agulla per reposar les boies vandalitzades i els Mossos faran més vigilància
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés per reposar les boies de seguretat que, a...
31/07/2026 - Serveis El Marella Explorer tanca avui les escales de creuer del juliol
Avui divendres hi ha l'última escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. El seu...
31/07/2026 - Cultura 1.700 persones ja han passat pel Rumb(A)Palamós 2026, que avui abaixa el teló
El festival Rumb(A)Palamós programa avui el cinquè i darrer concert de l'edició d'aquest any. La...
31/07/2026 - Cultura El correfoc obre la Festa Major de Sant Joan
Avui divendres es posa en marxa una nova edició de la Festa Major de Sant Joan, organitzada per...
31/07/2026 - Cultura La Fosca dona la benvinguda a l'agost amb la Cantada d'Havaneres
L'Associació Amics de la Fosca organitzarà demà dissabte una nova edició de la tradicional...