07/11/2013 Societat
El Crystal Serenity avui al port de Palamós.
Els ports de la Costa Brava clouen la temporada de creuers 2013 amb 43 escales i 31 mil passatgers. Palamós ha batut un nou rècord amb 38 escales aquest any fet que referma la seva consolidació com a destinació turística en la Mediterrània occidental. El port palamosí preveu rebre 40 mil passatgers el 2014, incrementant un 33 per cent els d'aquest any, i igualar les 38 escales. Avui hi ha la penúltima escala de la temporada, amb la visita del Crystal Serenity.Palamós tancarà la temporada dissabte rebent l'Horizon. Aquesta haurà estat la millor temporada turística de creuers de la seva història. El port palamosí ha tingut un total de 38 escales i 30 mil passatgers, i es consolida com el segon port de Catalunya pel que fa a creuers turístics, després del de Barcelona. Ricard Font, secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya.
CITA RICARD FONT
Pel que fa al perfil de creueristes, la majoria han estat britànics, concretament, un 64 per cent. Els segueixen els passatgers francesos, nord-americans i alemanys. Les companyies que més han visitat Palamós són la Thomson Cruises, amb 10 escales, seguida de la Seabourn Cruise Line amb nou. L'alcaldessa Teresa Ferrés valora els bons resultats de la temporada.
CITA TERESA FERRÉS
Les previsions indiquen que Palamós rebrà l'any vinent el mateix nombre d'escales que aquest any, i incrementarà el nombre de passatgers, a uns 40 mil. El luxós creuer Crystal Serenity ha arribat avui a les vuit del matí a Palamós amb 888 passatgers. Ve del port de Montecarlo, a Mònaco, i preveu salpar a les sis cap a Barcelona. La majoria dels passatgers són nord-americans, seguits de japonesos i britànics. Dissabte, s'acabarà oficialment la temporada amb la visita de l'Horizon.
Ricard Font
Teresa Ferrés
Totes les notícies:
09/09/2025 - La renúncia de Lluís Puig a l'alcaldia de Palamós passarà avui pel Ple
El Ple de l'Ajuntament de Palamós es reunirà a les 6 d'aquesta tarda, en una sessió...
09/09/2025 - Consulta perquè la ciutadania opini del Pla Educatiu de Ciutat
L'Ajuntament de Palamós consultarà la ciutadania dins el procés de revisió del Pla Educatiu de...
09/09/2025 - L'hospital de Palamós permet que el pare o la mare acompanyin els infants al quiròfan
Des d'aquest mes de setembre, les operacions pediàtriques que es fan a l'hospital de Palamós...
09/09/2025 - El creuer Silver Ray fa escala a Palamós amb prop de 700 passatgers
Avui hi ha la quarta escala de creuer al port de Palamós en aquest mes de setembre. El seu...
09/09/2025 - Els càmpings gironins invertiran en digitalització
El projecte SmartCamp preveu una inversió de 30 milions d'euros per desplegar la digitalització...
Notícies relacionades: