05/11/2013 Política
Parada de l'ANC avui al Mercat.
L’Assemblea Nacional Catalana de Palamós i Sant Joan recull des d’avui vots per la independència al Mercat. Es tracta de ‘Signa un vot per a la independència de Catalunya’, una campanya adreçada a incentivar els ciutadans que exerceixin el dret de petició per demanar una consulta sobre l’autodeterminació. L’ANC, que estarà present cada dimarts al Mercat de nou a una, actua com a dipositària de les butlletes per presentar-les al Parlament de Catalunya o a d’altres organismes. L'objectiu de la campanya és demanar al Parlament de Catalunya que dugui a terme totes les iniciatives polítiques perquè es pugui celebrar, no més tard del 31 de maig de 2014, una consulta democràticament i políticament vinculant, que pregunti als ciutadans de Catalunya si volen o no ser un estat independent. Jordi Salvador és el delegat comarcal de la campanya.
CITA JORDI SALVADOR 1
La campanya 'Signa un vot' vol incentivar els ciutadans a exercir el dret de petició, un dret fonamental reconegut per la Constitució espanyola i l’Estatut d’Autonomia de Catalunya. Jordi Salvador.
CITA JORDI SALVADOR 2
El dret de petició s’exerceix mitjançant un escrit o qualsevol altre mitjà, fins i tot de caràcter electrònic, que permeti acreditar-ne l’autenticitat. Hi ha de constar la identitat del sol·licitant, la seva nacionalitat, allò que es demana, el destinatari de la petició i un lloc o mitjà per rebre les notificacions. La petició ha d’anar signada i els peticionaris poden exigir la confidencialitat de les seves dades. Poden signar-la els ciutadans majors de 16 anys i també els estrangers. Després és el Parlament de Catalunya el que haurà de donar tràmit a les peticions que es presentin i de notificar la resposta en el termini de tres mesos des de la seva presentació. La delegació de l'ANC a Palamós i Sant Joan estarà cada dimarts al Mercat de nou del matí a una del migdia per recollir les peticions. Els dies 11 i 12 de gener hi haurà una recollida massiva a tot Catalunya.
Jordi Salvador 1
Jordi Salvador 2
Totes les notícies:
17/03/2026 - L'Ajuntament de Palamós fa avui el Ple ordinari del mes de març
A les 6 d'aquesta tarda està convocada la sessió ordinària del mes de març del Ple de...
17/03/2026 - El Servei d’Orientació d’Àmbit Comunitari combat l'abandonament escolar prematur
El Servei d'Orientació d'Àmbit Comunitari ha desplegat aquest curs a Palamós diversos protocols...
17/03/2026 - Un pla pilot prova dessalinitzadores a bord de barques de pesca
La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot per avaluar si és viable instal·lar...
17/03/2026 - La Tribu: l'aventura de la maternitat
El col·lectiu 'La Tribu' va néixer a Palamós l'any 2021 per ser un espai en què les dones es...
17/03/2026 - L'Ajuntament convoca el Premi de Recerca Vila de Palamós 2025-2026
L'Ajuntament de Palamós ha convocat el Premi de Recerca Vila de Palamós 2025-2026. Es tracta d'un...
Notícies relacionades: