31/10/2013 Societat
Membres de la PAH intervenen en el Ple de dimarts passat.
L’Ajuntament de Palamós demana les reformes legals necessàries per poder aplicar un recàrrec fiscal als habitatges que estiguin permanentment desocupats. Així es contempla en una moció que el Ple municipal va aprovar aquest dimarts, a iniciativa de la Taula de Coordinació Local pel Dret a l’Habitatge, i amb l’oposició de Convergència i Unió i del Partit Popular. La moció també recull el compromís de bonificar amb el 95 per cent de l’IBI les vivendes que es destinin a lloguer social. Així ho va destacar el regidor d'Hisenda i primer tinent d'alcalde, Joan Gea, durant el Ple del dimarts.
CITA JOAN GEA
La moció, a proposta de la Taula Local de Coordinació pel Dret a l'Habitatge, planteja anar una mica més enllà. En aquest sentit, demana a la Generalitat i al govern central que facin passes per regular que els habitatges desocupats de forma permanent es puguin penalitzar amb un recàrrec del 50 per cent en el pagament de l'Impost sobre Béns Immobles. El regidor d'Entesa, Èrik Solés, va destacar que el Pla de l'Habitatge de Palamós fixava en gairebé tres mil els habitatges buits que hi ha al municipi. El regidor, però, és partidari d'estudiar la situació real de cada cas.
CITA ÈRIK SOLÉS
Mentre tot el procés segueix el seu tràmit legal, des d'Esquerra Republicana de Catalunya donen per bona la incorporació d'habitatges a la borsa de lloguer social que pot comportar la bonificació de l'IBI. Miquel Gubert, regidor del grup.
CITA MIQUEL GUBERT
La moció va tenir el vot en contra de Convergència i Unió i del Partit Popular, que van criticar una possible vulneració del principi de propietat privada. Escoltem el portaveu de CiU, Kelo Martí.
CITA KELO MARTÍ
Per motius completament oposats, la moció pel lloguer social tampoc ha acabat de satisfer la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca. L'entitat, que forma part de la Taula, considera que el contingut de la moció és insuficient i que la classe política ha de fer una pressió més forta. Alexan Weltz, membre de la PAH a Palamós, ho va dir així davant el Ple.
CITA ALEXAN WELTZ
La Taula de Coordinació Local pel Dret a l'Habitatge funciona a Palamós des de fa més d'un any i mig, amb l'objectiu de tractar i resoldre casos de ciutadans amenaçats pel desnonament.
Joan Gea
Èrik Solés
Miquel Gubert
Kelo Martí
Alexan Weltz
Totes les notícies:
23/06/2026 - Cultura El pregó de l'Associació d'Afectades de Fibromiàlgia obre avui la Festa Major de Palamós
La Festa Major de Palamós 2026 es posarà en marxa oficialment a partir de les 8 d'aquest vespre,...
23/06/2026 - Política L'Ajuntament haurà de revisar el tancament del pressupost de l'any passat
La Intervenció de l'Ajuntament de Palamós ha detectat errors materials en el tancament del...
23/06/2026 - Política La CUP demana rebaixar les ràtios a l'aula en comptes de suprimir una línia educativa d'I3
Ahir dilluns va començar el període de matriculació pels cicles d'infantil, primària i...
23/06/2026 - Societat Els metges alerten dels riscos de les temperatures altes
Les temperatures altes que estem tenint en aquests primers dies de l'estiu, i en particular les...
23/06/2026 - Societat Calonge i Sant Antoni recomana concentrar el llançament de petards en dos llocs
El front marítim de Calonge i Sant Antoni s'ha convertit des de fa molts anys en un lloc de...
Notícies relacionades: