22/10/2013 Societat
La fribromiàlgia és una dolència difícil de diagnosticar. (Foto: fibriomialgiablogatillo)
L’Associació Catalana d’Afectats de Fibromiàlgia al Baix Empordà ja té unes 200 persones associades, tretze anys després de la seva creació. Es tracta bàsicament de dones que pateixen aquesta malaltia que els provoca dolor muscular i que no té proves mèdiques objectives per diagnosticar-la. Per millorar la qualitat de vida de les afectades, la delegació de l’Associació a Palamós ha posat en marxa tallers i activitats que es faran durant tot aquest darrer trimestre d’any.Concretament, es tracta de sessions de gimnàstica suau i relaxació adaptada a la fibromilàlgia. Això es fa els dijous, a quarts de set de la tarda. El 14 de novembre i el 12 de desembre, d'altra banda, es fan sessions d'assessorament psicològic en grup amb la psicòloga Núria Pérez. Per últim, tots els dimarts, de sis a set de la tarda, hi ha el taller de memòria. Totes aquestes activitats es fan al centre Palamós Gent Gran. No són les úniques que organitza la seu territorial del Baix Empordà de l'Associació Catalana d'Afectats de Fibromiàlgia. També se'n fan a Palafrugell, La Bisbal, Santa Cristina d'Aro i Sant Feliu de Guíxols. Totes tenen com a finalitat fer més fàcil la vida a les afectades. Aquest ha estat el principal objectiu dels 13 anys d'existència de l'Associació. Per a la seva coordinadora al Baix Empordà, Lali Murillo, ha estat un període molt útil.
CITA LALI MURILLO 1
La fibromiàlgia és una dolència difícil de diagnosticar perquè no hi ha cap prova objectiva que la detecti. Això ha fet que els metges hagin estat històricament una mica escèptics sobre aquesta malaltia. Ara, però, aquesta percepció va canviant, segons explica la coordinadora de l'Associació al Baix Empordà, Lali Murillo.
CITA LALI MURILLO 2
L'Associació Catalana d'Afectats de Fibromiàlgia també inclou les persones que pateixen la Síndrome de Fatiga Crònica i la Síndrome de Sensibilitat Química, malalties que sovint apareixen associades a la primera.
Lali Murillo 1
Lali Murillo 2
Totes les notícies:
20/03/2026 - Xavi Verdaguer dona consells pels bons hàbits alimentaris i d'estil vida per millorar l'energia i el rendiment dels nostres fills i filles
El nutricionista i fisioterapeuta Xavi Verdaguer va parlar ahir a Palamós dels habits alimentaris...
20/03/2026 - 'El Quart Trimestre' o la maternitat més enllà del part
L'edifici Fleming del complex assistencial de Palamós ha estat aquest matí l'escenari de la...
20/03/2026 - Ruta guiada pel termenal de Palamós, aquest diumenge
Amb motiu de la restitució, recuperant-ne les fites, de la línia de terme que separava antigament...
20/03/2026 - '(Re)Coneguem la nostra història': les dones de Palamós a través dels seus oficis
Encara en el marc dels actes commemoratius del Dia Internacional de les Dones, el Servei d'Igualtat...
20/03/2026 - Desfilada de roba de segona mà a benefici de Càritas
Càritas Interparroquial Palamós-Sant Joan organitza aquest diumenge una altra edició de la...