22/10/2013 Societat
La fribromiàlgia és una dolència difícil de diagnosticar. (Foto: fibriomialgiablogatillo)
L’Associació Catalana d’Afectats de Fibromiàlgia al Baix Empordà ja té unes 200 persones associades, tretze anys després de la seva creació. Es tracta bàsicament de dones que pateixen aquesta malaltia que els provoca dolor muscular i que no té proves mèdiques objectives per diagnosticar-la. Per millorar la qualitat de vida de les afectades, la delegació de l’Associació a Palamós ha posat en marxa tallers i activitats que es faran durant tot aquest darrer trimestre d’any.Concretament, es tracta de sessions de gimnàstica suau i relaxació adaptada a la fibromilàlgia. Això es fa els dijous, a quarts de set de la tarda. El 14 de novembre i el 12 de desembre, d'altra banda, es fan sessions d'assessorament psicològic en grup amb la psicòloga Núria Pérez. Per últim, tots els dimarts, de sis a set de la tarda, hi ha el taller de memòria. Totes aquestes activitats es fan al centre Palamós Gent Gran. No són les úniques que organitza la seu territorial del Baix Empordà de l'Associació Catalana d'Afectats de Fibromiàlgia. També se'n fan a Palafrugell, La Bisbal, Santa Cristina d'Aro i Sant Feliu de Guíxols. Totes tenen com a finalitat fer més fàcil la vida a les afectades. Aquest ha estat el principal objectiu dels 13 anys d'existència de l'Associació. Per a la seva coordinadora al Baix Empordà, Lali Murillo, ha estat un període molt útil.
CITA LALI MURILLO 1
La fibromiàlgia és una dolència difícil de diagnosticar perquè no hi ha cap prova objectiva que la detecti. Això ha fet que els metges hagin estat històricament una mica escèptics sobre aquesta malaltia. Ara, però, aquesta percepció va canviant, segons explica la coordinadora de l'Associació al Baix Empordà, Lali Murillo.
CITA LALI MURILLO 2
L'Associació Catalana d'Afectats de Fibromiàlgia també inclou les persones que pateixen la Síndrome de Fatiga Crònica i la Síndrome de Sensibilitat Química, malalties que sovint apareixen associades a la primera.
Lali Murillo 1
Lali Murillo 2
Totes les notícies:
23/05/2025 - Es crema un autobús de línia davant l'hospital de Palamós
Minuts abans de les 12 del migdia, ha començat a cremar un autobús de l'empresa Moventis, just a...
23/05/2025 - El Ple municipal mostra el seu suport al sector pesquer
El Ple de l'Ajuntament de Palamós s'ha pronunciat per unanimitat en favor del futur de l'activitat...
23/05/2025 - El Marella Voyager fa escala avui amb més de 1.800 turistes
El port de Palamós rep avui la penúltima de les 9 escales de creuer programades per a aquest mes...
23/05/2025 - Jornada de donació de sang al CAP Palamós
Demà dissabte hi ha una jornada ordinària de donació de sang a Palamós. Es farà al Centre...
23/05/2025 - El Racó celebra 50 anys d'història a Palamós
El restaurant El Racó celebra avui 50 anys d'història. Aquest emblemàtic establiment de la...