22/10/2013 Medi Ambient
Delimitació de la reserva Illes Formigues-Costa Brava.
El patró major de la Confraria de Pescadors de Palamós, Francesc Benaiges, lamenta que el projecte de la reserva d’interès pesquer ‘Illes Formigues-Costa Brava’ no tirés endavant. Benaiges considera que ara ja s’ha fet tard perquè les xifres de captures demostren que els fons marins ja estan exhaurits i que costa molt recuperar-los encara que es redueixi l’esforç pesquer. La reserva d'interès pesquer 'Illes Formigues-Costa Brava' es va tramitar a partir d'una sol·licitud de la Confraria de Pescadors de Palamós, amb l'objectiu de preservar els recursos marins per al futur. L'espai afectava una àrea de més de tres mil hectàrees marines situada entre els litorals de Palafrugell i Calonge. La proposta del Ministeri de Medi Ambient de l'anterior govern del PSOE només prohibia una activitat en tot l'àmbit, que era la pesca submarina. La resta, amb més o menys restriccions, es podien fer totes. Les retallades de pressupost de l'administració pública van aparcar el projecte ja fa més de tres anys. El patró major de la Confraria de Palamós assegura que algun alt càrrec del Ministeri li ha assegurat que el tema es reprendrà quan arribi la recuperació econòmica. Per a Benaiges, però, ja s'ha fet tard.
CITA FRANCESC BENAIGES 1
El patró major està convençut que la reserva d'interès pesquer hagués estat una realitat molt interessant per al sector, tot i el rebuig que va generar en el camp de les activitats nàutiques de lleure.
CITA FRANCESC BENAIGES 2
Com a alternativa a la falta de peix, els pescadors de Palamós proposen estendre a altres espècies les mesures de reducció d'esforç que ja s'estan aplicant en el marc del pla de gestió de la gamba.
Francesc Benaiges 1
Francesc Benaiges 2
Totes les notícies:
03/08/2026 - Societat L'hospital de Palamós millora la mitjana catalana en satisfacció dels usuaris
El de Palamós és un dels 3 hospitals gironins que ha superat la mitjana catalana en satisfacció...
03/08/2026 - Societat Ja han mort 16 persones a les platges catalanes i Protecció Civil crida a la prudència
Un total de 16 persones han mort ofegades a les platges catalanes des que va començar oficialment...
03/08/2026 - Medi Ambient Aquest juliol a Palamós ha estat 2'1 graus més calorós que el de l'any passat
Si pensàvem que el juliol del 2025 havia estat un mes molt calorós, que ho va ser, ens vam quedar...
03/08/2026 - Serveis La central de reserves de FECOTUR treballa amb 9 empreses de turisme actiu
Després del fre que van suposar l'estiu passat les obres del passeig del Mar de Palamós, el...
03/08/2026 - Cultura Palamós i l'Ametlla de Mar preparen els 10 anys d'agermanament
L'alcaldessa de Palamós, Maria Puig, i l'alcalde de l'Ametlla de Mar, Jordi Gaseni, s'han reunit a...
Notícies relacionades: