18/09/2013 Societat
Oficina de recaptació de l'Ajuntament de Palamós.
Un 81 per cent del pressupost d'ingressos de l’Ajuntament de Palamós es cobreix amb recursos propis que genera el Consistori. La situació de crisi i austeritat econòmica ha fet, doncs, que només 2 de cada 10 euros que entren vinguin d’altres administracions. El pressupost municipal per a l’any 2014 serà de 20’6 milions d’euros i, segons l’alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, garanteix la cobertura dels serveis bàsics a la ciutadania.Ara mateix, 3 de cada 4 euros que ingressa l'Ajuntament de Palamós provenen dels tributs que paga la ciutadania. Concretament, la meitat dels diners que entren a les arques municipals són pagaments d'impostos i una quarta part, taxes. Hi ha un petit percentatge d'ingressos patrimonials i la resta, un 19 per cent del total, són diners que venen d'administracions supramunicipals. És a dir, Estat, Generalitat o Diputació de Girona. Les retallades en la despesa pública d'aquests organismes ha fet que l'aixeta que regula els recursos que arriben als municipis gairebé no ragi. L'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, destaca el fet que l'Ajuntament hagi estat capaç de mantenir els serveis bàsics amb recursos propis.
CITA TERESA FERRÉS
L'alcaldessa de Palamós diu que el pressupost municipal de 2014 serà auster però socialment sensible. Com a mostra, Ferrés explica que la partida del Centre de Distribució d'Aliments creix d'un 33 per cent o que la de Solidaritat i Cooperació s'incrementa d'un 17 per cent. Pel que fa a la pressió fiscal, la tendència de les ordenances de 2014 serà a congelar impostos i taxes. En el cas de l'Impost sobre Béns Immobles es continuarà aplicant l'increment anual per l'actualització dels valors cadastrals. Com a contrapartida, es rebaixarà el coeficient de l'impost. També s'assumiran algunes peticions del Síndic de Greuges relatives al fraccionament dels pagaments.
Teresa Ferrés
Totes les notícies:
31/07/2026 - Medi Ambient Palamós posa fil a l'agulla per reposar les boies vandalitzades i els Mossos faran més vigilància
L'Ajuntament de Palamós ja ha iniciat el procés per reposar les boies de seguretat que, a...
31/07/2026 - Serveis El Marella Explorer tanca avui les escales de creuer del juliol
Avui divendres hi ha l'última escala de creuer d'aquest mes de juliol al port de Palamós. El seu...
31/07/2026 - Cultura 1.700 persones ja han passat pel Rumb(A)Palamós 2026, que avui abaixa el teló
El festival Rumb(A)Palamós programa avui el cinquè i darrer concert de l'edició d'aquest any. La...
31/07/2026 - Cultura El correfoc obre la Festa Major de Sant Joan
Avui divendres es posa en marxa una nova edició de la Festa Major de Sant Joan, organitzada per...
31/07/2026 - Cultura La Fosca dona la benvinguda a l'agost amb la Cantada d'Havaneres
L'Associació Amics de la Fosca organitzarà demà dissabte una nova edició de la tradicional...
Notícies relacionades: