29/08/2013 Societat
Referèndum pel conveni de l'hospital, dijous passat.
Metges de Catalunya és l’única formació sindical que ha rebutjat el nou conveni laboral de l’hospital de Palamós, firmat la setmana passada. El punt de discrepància és el preu de les guàrdies mèdiques. El sindicat recorda que hi ha sentències judicials que equiparen el preu de l’hora complementària amb el de la jornada ordinària, però lamenta que l’empresa no volgués negociar ni tan sols per sota d’aquest barem. Recordem que els treballadors de l’hospital de Palamós s’han acollit, bàsicament, a allò que disposa el conveni del sector sociosanitari després que el de la Xarxa Hospitalària d’Utilització Pública es va extingir el passat 7 de juliol. L'acord, aprovat en referèndum, l'han firmat tots els sindicats representats en el Comitè d'Empresa, llevat de Metges de Catalunya. El sindicat raona que el motiu és la falta d'acord en el preu que cobren els facultatius per cada hora de guàrdia. Des del Comitè d'Empresa s'argumenta que en aquest aspecte es contempla una millora del 5 per cent, que segons els metges és insuficient. Ho explica David Gràcia delegat sindical de Metges de Catalunya a l'hospital de Palamós i el centre Palamós Gent Gran.
CITA DAVID GRÀCIA 1
Gràcia no descarta que tornin a presentar una demanda judicial per tal d'obligar la patronal a negociar el preu de les guàrdies mèdiques.
CITA DAVID GRÀCIA 2
El Síndicat Metges de Catalunya centra en el preu de les guàrdies el seu desacord amb el conveni laboral de l'hospital de Palamós. No obstant, la resta del document tampoc els fa el pes perquè insisteix en les retallades salarials.
CITA DAVID GRÀCIA 3
El conveni de l'hospital de Palamós es va sotmetre a referèndum avui fa una setmana. Van votar 396 treballadors, un 61 per cent de la plantilla. 347 vots, un 87 per cent del total, es van decantar pel sí al nou conveni. 48 vots van ser negatius i hi va haver un únic vot en blanc.
David Gràcia 1
David Gràcia 2
David Gràcia 3
Totes les notícies:
21/09/2026 - Política Som-hi reclama suspendre les llicències d'obertura de determinats perfils comercials
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós,...
21/09/2026 - Obres i Urbanisme Greenpeace inclou la pineda d'en Gori dins els espais litorals amenaçats pel ciment
Un informe de Greenpeace alerta sobre 7 punts de la Costa Brava on hi ha actuacions urbanístiques...
21/09/2026 - Política La CUP demana una revisió d'ofici del POUM
El grup de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà, va aprofitar aquest darrer Ple...
21/09/2026 - Serveis Promoció Econòmica convoca dues jornades formatives pel comerç de Palamós
L'Àrea de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Palamós prepara dues jornades formatives...
21/09/2026 - Serveis Més de 1.300 persones han fet servir el bany adaptat a les platges de Calonge i Sant Antoni
El servei 'La platja a l'abast de tothom' de Calonge i Sant Antoni ha fet aquest estiu passat un...
Notícies relacionades: