20/08/2013 Cultura
La cantant de jazz Susana Sheiman.
Més d'un ja veu en l'horitzó la fi de les vacances, però de moment encara hi ha moltes coses a fer i moltes estones per gaudir del descans i del lleure. Nosaltres el que farem, com cada dia, és fer-vos unes quantes recomanacions sobre com omplir aquest temps d'oci amb propostes interessants. Aquestes són les d'avui dimarts.CONCERTS
En l'apartat musical aquest dimarts us hem de parlar del recital que ofereix Patricia Moreno, en el marc del Festival de Músiques de Torroella de Montgrí. Moreno és una jove cantant austro-veneçolana formada musicalment a Àustria i als Estats Units, però influïda constantment per les seves arrels llatinoamericanes. Per això combina paràmetres clàssics i jazzístics amb els ritmes afro-veneçolans, les melodies europees i les harmonies americanes del jazz. El resultat de tota aquesta simbiosi el podreu comprovar avui, a les deu de la nit, a la plaça Llevantina de l'Estartit. Patricia Moreno estarà acompanyada d'Arnoldo Moreno, a la guitarra, i del percussionista Ismael Barrios.
D'altra banda, continua el dissetè Festival Fòrum de Santa Cristina d'Aro. Avui, a les vuit, a l'hotel Golf Costa Brava, concert de jazz amb Susana Sheiman i l'Ignasi Terraza Trio. Prèviament, i en el marc del mateix festival, hi haurà una conferència a càrrec de Javier Pérez Senz, titulada 'De la música clàssica al jazz'. Això serà a la sala d'exposicions La Caixa, a les sis de la tarda.
FESTA MAJOR
Recordeu, canviant de registre, que a Vulpellac encara estan de Festa Major. Avui amb dos actes destacats. A partir de les sis de la tarda, animació infantil amb Sergi el Mag, a la pista esportiva.
En el mateix escenari, però a partir de la mitjanit, Nit Jove amb les actuacions dels grups Mal Asunto, 7dRock i Els Catarres.
BALLS
I ja que parlem de festa i xerinola, la bona temperatura convida a sortir de nit i, per què no?, fer una mica de ballaruga. Avui teniu una sessió de ball al carrer a la plaça Nova de Palafrugell. L'amenitza el conjunt Pa d'Àngel, a partir de les vuit del vespre.
I si us estimeu més l'ambient del ball en línia, a Palamós, a dos quarts de deu, el bar musical Inagua del port Marina, programa una sessió de ball country.
SARDANES
Ara ens adrecem als aficionats a la sardana. Avui teniu una doble oferta. A les set de la tarda, al pont de la riera de Llafranc, ballada amb la cobla La Flama de Farners. Després, a les deu de la nit, la cobla Cervianenca posa música a una audició de sardanes a la plaça Major de Platja d'Aro.
VISITES GUIADES
Avui és dimarts i aquest dia de la setmana tenim visita guiada al poblat iber de Castell, a Palamós. El preu és de tres euros i comença a dos quarts de set de la tarda, amb concentració prèvia a l'aparcament de la platja de Castell. Recordeu que després ho podeu allargar amb una sessió sobre la cuina d'ibers i romans a l'Espai del Peix, per vint euros més. Demaneu informació al Museu de la Pesca.
Penseu també en les sortides diàries del vaixell 'Rafael'. Per exemple, per fer l'excursió que us portarà a conèixer la costa de Castell i les illes Formigues, visitant alguns dels racons més bonics del nostre litoral. Cada dia a dos quarts de cinc de la tarda. Novament al Museu de la Pesca us en donaran detalls.
Més coses. A Castell d'Aro, a partir de les set, visita guiada al nucli antic i el Museu de la Nina. Punt de trobada a la plaça del Poeta Sitjar.
Es desplacem ara fins a Torroella de Montgrí per parlar-vos de la visita teatralitzada amb música en directe 'Torroella nocturna'. L'organitza el Museu de la Mediterrània i es fa tots els dimarts i dijous d'agost, a les deu de la nit.
Dit això, fins aquí arriba l'agenda d'aquest dimarts. Que ho passeu molt bé i fins demà!.
Totes les notícies:
05/05/2026 - Medi Ambient El Consorci d'Aigües vol avançar la reparació de la depuradora a finals de juny
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava, que depèn de la Diputació de Girona, ha actualitzat avui...
05/05/2026 - Política Som-hi vol que es publiquin les analítiques de l'aigua de Castell
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el principal grup de l'oposició municipal, ha demanat a...
05/05/2026 - Política JuntsxCat no veu prou garanties de qualitat en les aigües de bany
Junts per Catalunya, en l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, ha mostrat també avui la seva...
05/05/2026 - Medi Ambient Amb el mes de maig torna la regulació de l'accés a Castell-Cap Roig
Coincidint amb l'entrada del mes de maig, l'Àrea de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós ha...
05/05/2026 - Societat Reunió participativa de l'Ajuntament amb els veïns del barri de l'Eixample
L'Ajuntament de Palamós programa avui la segona trobada del cicle de reunions amb veïns de...