19/08/2013 Cultura
Nozomi Nakagiri actua avui a Santa Cristina d'Aro.
Podem dir que ja hem passat el cim de l'estiu. El cap de setmana ens ha portat el pic d'ocupació de la temporada i també la finalització d'alguns dels clàssics festivals d'estiu. Sigui com sigui, encarem una nova setmana amb el recull dels principals actes lúdics i culturals del dia.CONCERTS
Porta Ferrada o Jardins de Cap Roig ja són història però això no vol dir que l'oferta musical d'estiu a la nostra comarca s'hagi acabat. Avui, sense anar més lluny, tenim un concert dins el dissetè Festival Fòrum de Santa Cristina d'Aro. Estem parlant del recital que farà la pianista japonesa Nozomi Nakagiri. A les vuit del vespre, a l'església parroquial de Santa Cristina.
Més tard, a les deu de la nit, concert de cant coral a càrrec de la coral Mestre Sirés, a l'església de Sant Pere a Calella de Palafrugell.
BALLS I FESTES
Les principals festes majors de la comarca ja han quedat enrere, però hi ha localitats que encara estan en plena celebració. És el cas de Vulpellac, per exemple. La seva Festa Major programa a les sis d'aquesta tarda una ballada de sardanes amb la cobla La Bisbal Jove, que es farà a la pista esportiva. A les vuit del vespre, en el mateix escenari, concert amb l'orquestra Maravella, que repetirà a partir de la mitjanit amb un animat ball popular.
Parlant de balls, a Palafrugell també en fan un aquest vespre. Això serà a la plaça Nova, a partir de les vuit i amb l'actuació de Bella Rose i Carlos Bech.
VARIS
Deixem la música. Una bona idea per aquests dies d'estiu és llevar-se d'hora i anar a fer una mica d'exercici arran de mar. A la platja Gran de Palamós, per exemple, ja sabeu que diàriament organitzen sessions de gimnàstica suau a l'Àrea Activa. Són gratuïtes, comencen a dos quarts de deu i duren tot just una horeta.
A la platja Gran palamosina, els més petits també troben activitats a la seva mida. És el programa de tallers infantils que es fa cada dia a l'Àrea Activa. Comencen a quarts d'onze i s'allarguen fins a dos quarts de dues.
I en contrast amb tot això, avui també us volem proposar una activitat literària a Palamós. A les sis de la tarda, a l'espai veïnal de Mas Guàrdies, taller de promoció de la lectura per a nois i noies de 6 a 16 anys. És l'activitat 'Llegint tot jugant i jugant tot llegint', promoguda des del Pla de Barris.
I pels més manetes, recordeu que avui hi ha taller de torn al passeig del Mar, per conèixer els secrets del món de la terrissa i la ceràmica. És una activitat organitzada per l'Àrea Municipal de Turisme, de cinc a vuit de la tarda.
SARDANES
Tots els dilluns, els qui estimeu la dansa tradicional catalana teniu una cita a Calella de Palafrugell. L'hotel La Torre organitza aquest dia de la setmana un taller de sardanes. És apte pels qui es volen iniciar però també per a aquells que ja en saben però voldrien perfeccionar el seu estil. El curs de sardanes és gratuït, comença a les vuit i es fa cada setmana fins al setembre.
VISITES GUIADES
En l'apartat de visites guiades avui us proposem la que es fa al Museu de la Pesca de Palamós. Comença a les sis de la tarda i només caldrà que afegiu un parell d'euros a la tarifa normal d'accés al Museu. Això sí, aniria bé que fessiu una inscripció prèvia.
I també relacionat amb el Museu de la Pesca de Palamós hi ha el programa 'Embarca't', les excursions a bord del veler Rafael. Cada dia, a dos quarts d'onze del matí, el vaixell salpa per fer una ruta que us descobreix els secrets de la navegació a vela llatina. La sortida dura tres hores i mitja. Els adults paguen 28 euros i els menors de deu anys, la meitat. Aneu a preguntar al mateix Museu.
Punt i final a l'agenda d'aquest tercer dilluns del mes d'agost. A passar-ho bé!.
Totes les notícies:
07/08/2026 - Serveis Aquest diumenge comencen les escales de creuer del mes d'agost
Aquest diumenge començaran les escales de creuer d'aquest mes d'agost al port de Palamós. La...
07/08/2026 - Cultura Obeses torna a l'Amb So de Cobla
Penúltima jornada del desè festival Amb So de Cobla, que va obrir portes aquest dimarts passat....
07/08/2026 - Cultura El Museu de la Pesca estrena una imatge gràfica nova
El Museu de la Pesca de Palamós mostra des de fa uns dies una imatge gràfica nova. La imatge...
07/08/2026 - Cultura El Club de Fans 60's, 70's i 90's comença una etapa nova
L'Associació Municipal Social Club de Fans dels 60's, 70's i 80's de Palamós ha experimentat...
07/08/2026 - Cultura Les Estrellades us proposen un 'tardeo', demà al passeig del Mar
La colla carnavalesca palamosina Les Estrellades farà demà dissabte la tercera edició del...