24/07/2013 Cultura
El grup Llops de Mar actua aquesta nit a Calonge.
Travessem l'equador de la setmana. Últim tram d'aquest mes de juliol que comença a tenir cada vegada més oferta lúdica i cultural arreu de la nostra comarca. Nosaltres ens encarreguem, com cada dia de recordar-vos els actes més destacats, a través d'aquesta agenda.FESTA MAJOR
Ahir ja us apuntàvem que a Santa Cristina d'Aro estan de Festa Major. Dels actes d'avui us proposem la ballada de sardanes que es fa a partir de les sis de la tarda, a la plaça de Mossèn Baldiri Reixac, amb la cobla La Principal de La Bisbal.
Aquesta mateixa formació, però en la seva versió d'orquestra, protagonitzarà un concert a la plaça del Mercat, a dos quarts de nou del vespre, i un gran ball de festa major a partir de la mitjanit. Entremig, a les deu, concert a la plaça de Mossèn Baldiri Reixac amb les actuacions del cantautor Carlistus Song i del grup de versions Sinvergüenzas.
CONCERTS
Deixem la Festa Major de Santa Cristina i ens fem ressò de diferents propostes musicals. Comencem a Calella de Palafrugell. A les deu en punt, a l'església de Sant Pere, concert líric 'Amore e gelosia', a càrrec de Maite Mer i Georgina Reyner, acompanyades pel conjunt instrumental dels Amics de l'Òpera de Girona. L'actuació forma part del Cicle de Concerts d'Estiu.
En un format molt similar, i també a les deu de la nit, l'església de Santa Anna, a Torroella de Montgrí, és l'escenari d'un concert a càrrec de l'Orquestra de Cambra de l'Empordà.
Canviem de registre i anem cap a La Bisbal d'Empordà. A la Torre Maria, a les nou de la nit, podeu assistir al muntatge El Tingladu, amb les actuacions de Bikimel, Cacastera/Hubbou i Dj Wüdstock.
Mitja hora més tard, l'hotel Castell d'Empordà programa un recital de música flamenca amb Gavin Bucley, Miguel Donaire i Diego Mendoza.
A la mateixa hora, dos quarts de deu, el pati de Ca la Pruna, a Pals, és el marc per a l'actuació de l'orquestra L'Empordanet.
Ah! i a mitjanit, al bar La Faràndula de Platja d'Aro, actuació del duet Litus al quadrat.
SARDANES I HAVANERES
Les sardanes són cita obligada cada dimecres a l'escenari del passeig del Mar de Palamós. L'Agrupació Sardanista Costa Brava organitza aquestes ballades d'estiu, en el cas d'avui amb la presència de la cobla La Principal d'Olot. Comencen a les deu en punt.
Una hora abans, a la plaça Major de Calonge, l'aposta és per les havaneres. Hi actua el grup Llops de Mar, amb el més destacat del seu repertori de cançó de taverna.
VARIS
Com cada dia, el programa 'Estiu Actiu' de Calonge i Sant Antoni ens proposa diferents actes per viure a fons les nostres estones de lleure. Per exemple, a la plaça de la Llibertat es fa una sessió de ball zumba a les vuit en punt i durant una horeta.
I seguim a bon ritme perquè a Calonge avui hi ha tallers de ball country. És a la sala Fontova i se'n fan dos. De set a vuit per als principants i, de vuit a deu, ja per a un nivell intermedi.
De Calonge a Palamós perquè el Museu de la Pesca programa el seu taller de nusos mariners. És una activita familiar molt entretinguda, que comença a les sis de la tarda. Els adults paguen quatre euros i els menors, dos.
I a Palafrugell, en un registre més formal, a les set de la tarda hi ha la inauguració d'una exposició amb motiu del 75è aniversari de la Biblioteca Popular. Es fa a la mateixa biblioteca i inclou una conferència de l'historiador Joan B. Culla.
VISITES GUIADES
Parlem ara de visites guiades i què millor que embarcar-nos a bord del Rafael. Ja sabeu que aquest emblemàtic vaixell de vela llatina fa sortides diàries des de Palamós. Avui us proposem la ruta del corsari Barba-roja, una bona oportunitat per reviure les aventures dels antics pirates. Aquesta excursió la fan cada dia, llevat dels dissabtes, a un quart de vuit del vespre i amb una hora i mitja de durada. Demaneu més informació al Museu de la Pesca.
I aquest dimecres també us parlem de les visites guiades al Castell Palau de La Bisbal d'Empordà. Tots els dimecres i dijous dels mesos de juliol i agost, a la tarda. Us n'informaran a l'oficina de turisme de La Bisbal.
És tot el que us havíem d'explicar pel que fa a l'agenda d'avui. Esperem que les nostres propostes us siguin profitoses. Demà en tindrem més!.
Totes les notícies:
08/05/2026 - Serveis El Marella Explorer desembarca turisme britànic al port
Avui tenim escala de creuer al port de Palamós, la segona d'aquest mes de maig. Va a càrrec del...
08/05/2026 - Societat Jornada doble de donació de sang i plasma, la setmana que ve a Palamós
El Banc de Sang i Teixits de Catalunya i l'Associació de Donants programaran aquesta setmana que...
08/05/2026 - Societat Preinscripcions obertes pels programes formatius del Pla de Transició al Treball
Des d'aquesta setmana està oberta la preinscripció als programes de formació i inserció del Pla...
08/05/2026 - Política L'ANC porta a Palamós la presentació del llibre d'Aleix Sarri 'Ànima de República'
Demà dissabte, l'Assemblea Nacional Catalana porta a la Biblioteca de Palamós un altre acte del...
08/05/2026 - Societat Més de 300 persones participaran aquest diumenge a la Festa de la Gent Gran
Palamós celebrarà aquest diumenge 10 de maig la seva Festa de la Gent Gran. L'activitat es durà...