23/07/2013 Esports
L'activitat esportiva amateur, en perill per les inspeccions de treball i Seguretat Social. (Foto: quimdel'hort.blogspot).
El Ple de l’Ajuntament de Palamós demana la suspensió dels procediments que la Inspecció de Treball i Seguretat Social ha engegat davant els clubs i entitats esportives de Catalunya. Així es recull en el text d’una moció que el Ple municipal ha aprovat amb el suport de tots els grups polítics, tret del Partit Popular. El document diu que es fa una interpretació excessivament rigorosa de la llei, tractant aquestes entitats com si fossin empreses mercantils i abocant-les a una situació que les pot portar a la desaparició.La moció fa referència als expedients sancionadors que la inspecció ha obert contra diversos clubs esportius catalans, per no donar d'alta a la Seguretat Social els seus col·laboradors. Es tracta, en la majoria dels casos, d'entrenadors o monitors que tenen una remuneració gairebé simbòlica per fer la seva feina. Haver de córrer amb la despesa d'una cotització social faria econòmicament inviable la feina d'aquestes entitats esportives. El text de la moció recorda que la interpretació de la llei és massa rigorosa, que són entitats sense ànim de lucre i que se les tracta com si fossin empreses mercantils. Per això es demana la suspensió d'aquestes activitats inspectores i la creació d'una taula de treball per regular el funcionament del voluntariat esportiu. La proposta va tirar endavant en el darrer Ple de l'Ajuntament de Palamós amb els vots favorables del PSC, CiU, ERC i Entesa, i l'únic vot en contra del PP. Èrik Solés, d'Entesa, va dir durant el Plenari que el problema de la regulació del voluntariat esportiu és estructural.
CITA ÈRIK SOLÉS
Des de Convergència i Unió, el regidor Kelo Martí alertava del perill de desaparició d'algun d'aquests clubs.
CITA KELO MARTÍ
Per últim, el portaveu socialista, Joan Gea, va dir que donen suport a la moció per defensar l'esport de base.
CITA JOAN GEA
La Secretaria General de l'Esport de la Generalitat i la Unió de Federacions Esportives de Catalunya han acordat amb la Inspecció de Treball i Seguretat Social obrir un període de regularització voluntària dels clubs catalans, que acabarà el 30 de setembre.
Èrik Solés
Kelo Martí
Joan Gea
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...