19/07/2013 Societat
L'estació de tren de Girona.
L’Ajuntament de Palamós dóna suport a la petició dels empresaris de la demarcació perquè l’estació ferroviària de Girona porti el nom ‘Girona-Costa Brava’. Així es manifesta en una moció que el Ple municipal va aprovar aquest dimecres. La iniciativa vol potenciar la marca Costa Brava, aprofitant el major relleu que ha adquirit l’estació de Girona amb l’arribada del Tren de Gran Velocitat. Recentment, el Partit Popular va votar al Senat contra aquest canvi de nom.El text de la moció, consensuat en el si del Patronat de Turisme Costa Brava-Girona, recorda que Costa Brava és la marca turística catalana més potent, per darrere de Barcelona, amb un moviment anual de 4'7 milions de turistes. El text recorda que, abans que el TGV arribés a Girona, el nombre de turistes que es movien en tren era d'un 7'7 per cent, però que ara aquesta xifra pot créixer molt. Per aquest motiu, la moció demana al Ministeri de Foment que canviï el nom de l'estació ferroviària de Girona, denominant-la 'Girona-Costa Brava'. La proposta va arribar aquest dimecres al Ple de l'Ajuntament de Palamós, que la va aprovar amb el suport dels grups del Partit dels Socialistes, Convergència i Unió, Esquerra Republicana i Entesa. El Partit Popular es va abstenir, argumentant que la proposta pot suposar un greuge amb l'estació de Figueres. Des del grup d'Entesa, el regidor Èrik Solés, va alertar d'un aparent contrasentit.
CITA ÈRIK SOLÉS
Un argument que va compartir el portaveu d'Esquerra Republicana de Catalunya, Dani Reixach.
CITA DANI REIXACH
El passat mes de maig, els vots del Partit Popular van tombar una proposta de Convergència i Unió al Senat, demanant la denominació 'Girona-Costa Brava' per a l'estació de tren de Girona. El portaveu dels convergents a l'Ajuntament de Palamós, Kelo Martí, no ho entén.
CITA KELO MARTÍ
Des del grup del PSC, l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, va parlar de la moció com a una suma d'interessos.
CITA TERESA FERRÉS
La moció proposa aprofitar el potencial de la marca turística Costa Brava i els valors afegits que això comporta. Recorda també que ja hi ha un precedent, quan es va rebatejar l'estació de tren de Lleida com a 'Lleida-Pirineus'.
Èrik Solés
Dani Reixach
Kelo Martí
Teresa Ferrés
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...
Notícies relacionades: