17/07/2013 Cultura
Equips de desfibrilació cardíaca en un equipament de socorrisme a la platja.
La Creu Roja avisa les persones grans amb malalties cròniques del risc de banyar-se al mar sense prendre precaucions. L’avís arriba després que ja hagin mort nou persones a les platges catalanes en només un mes i que la majoria tinguin aquest perfil. D’aquestes, cinc han mort a la Costa Brava i quatre eren persones grans. La darrera víctima, un home de 75 anys, es va produir ahir mateix a Roses. Abans, un home de 67 anys es va ofegar a Griells, a Torroella de Montgri i, la setmana passada, hi va haver també dues morts a Palamós. Va ser un home de 69 anys a la platja de Castell, i una dona d'entre 60 i 70 a La Fosca. En el que portem d'estiu, en el conjunt de Catalunya s'han ofegat nou persones, cinc a les platges de la Costa Brava. Una situació que, per desgràcia, és relativament habitual en aquesta època de l'any. Ho confirma el responsable de Serveis Preventius Aquàtics de Creu Roja, Ramon Badia.
CITA RAMON BADIA 1
La coincidència que moltes de les persones que s'ofeguen ja tenen una certa edat va lligada sovint al fet de patir alguna malaltia de base. Ramon Badia parla dels consells que s'han de seguir.
CITA RAMON BADIA 2
Algunes de les morts per ofegament a les platges es produeixen també a primera hora del matí, quan encara no s'han activat els serveis de vigilància i socorrisme.
Ramon Badia 1
Ramon Badia 2
Totes les notícies:
18/09/2026 - Serveis La italiana Grandi Navi Veloci s'interessa per tenir una línia marítima regular amb Palamós
La companyia de ferris italiana Grandi Navi Veloci ha mostrat el seu interès per incorporar...
18/09/2026 - Serveis Segona escala de la setmana del creuer Silver Ray
El creuer Silver Ray arribarà demà dissabte al port de Palamós, en la que serà la seva segona...
18/09/2026 - Política Els presidents de l'ANC i del Consell de la República, protagonistes d'un col·loqui a Palamós
La territorial de l'Assemblea Nacional Catalana Badia de Palamós organitza aquest dissabte un...
18/09/2026 - Cultura Homenatge festiu al dj i productor palamosí David Monje
El dj i productor musical palamosí David Monje, que va morir aquest any a causa de la malaltia de...
18/09/2026 - Cultura La Gorga acull 'El Concert' d'alumnes de l'acadèmia L'Assaig by Elisabet
Aquest dissabte el Teatre La Gorga serà l'escenari d'un espectacle molt especial. Es tracta de 'El...
Notícies relacionades: