10/07/2013 Cultura
Exposició 'Terrissa en blanc i negre', l Terracotta Museu de La Bisbal.
Com cada dia us fem una selecció d'alguns dels actes lúdics i culturals més destacats que es poden gaudir a la nostra comarca. Propostes per a ocupar el temps de lleure estiuenc, combinant música, balls, exposicions o rutes guiades. Comencem!.SARDANES
La primera cita de l'agenda del dia ens porta fins a l'escenari del passeig del Mar de Palamós. En aquest indret cada dimecres hi ha una audició i ballada de sardanes, organitzada per l'Agrupació Sardanista Costa Brava. Comença a les deu de la nit i avui va a càrrec de la cobla Ciutat de Girona.
CONCERTS
A nivell musical, avui ens fixem en un recital de flamenc que té com a escenari, tots els dimecres, l'hotel Castell d'Empordà. A partir de dos quarts de deu, actuació de Gavin Buckley, Miguel Donaire i Diego Mendoza.
VARIS
Anem ara a una activitat típica de l'estiu a Palamós com és el taller de nusos mariners, que organitza el Museu de la Pesca. Es fa a partir de les sis i està pensat per a que hi participi tota la família. El preu és de quatre euros i els menors només en paguen dos.
Més coses per a la mainada. Ara, però, a Sant Antoni. Totes les tardes, a la platja de l'espigó del Mig hi ha un club infantil per a nens i nenes de 3 a 12 anys, amb multitud de jocs i entreteniments.
I si amb això no s'acaben d'estar quiets, també podeu optar per portar-los al Museu del Suro de Palafrugell. A les sis comença un taller familiar de manipulació de suro, sota el nom 'Mil i una formes'. Els nens i nenes que s'hi apuntin han de tenir a partir de cinc anys.
O què us semblaria fer una passejada per un mercat d'artesania?. En fan un a platja d'Aro, al passeig Marítim, a l'altura del passatge Empordà. Les paradetes estan obertes fins a la mitjanit.
Si sou més de bellugar l'esquelet, recordeu que avui hi ha tallers de country a la sala Fontova de Calonge. De set a vuit, nivell per a principiants. De vuit a deu, les classes ja tenen un nivell intermedi. Tant en un cas com en l'altre, la inscripció només val cinc euros.
VISITES GUIADES
Parlem ara de visites guiades i què millor que embarcar-nos a bord del Rafael. Ja sabeu que aquest emblemàtic vaixell de vela llatina fa sortides diàries des de Palamós. Avui us proposem la ruta del corsari Barba-roja, una bona oportunitat per reviure les aventures dels antics pirates. Aquesta excursió la fan cada dia, llevat dels dissabtes, a un quart de vuit del vespre i amb una hora i mitja de durada. Demaneu més informació al Museu de la Pesca.
A Can Quintana, a Torroella de Montgrí, visita '1.000 anys d'història i llegenda'. Tots els dimecres a partir de dos quarts de vuit del vespre. Busqueu informació al Museu de la Mediterrània.
I aquest dimecres també us parlem de les visites guiades al Castell Palau de La Bisbal d'Empordà. Tots els dimecres i dijous dels mesos de juliol i agost, a la tarda. Us n'informaran a l'oficina de turisme de La Bisbal.
EXPOSICIONS
Vàries propostes d'exposicions tanquen l'agenda d'actes d'avui. Des de Begur ens conviden a visitar l'exposició commemorativa del centenari del naixement de la 'bailaora' Carmen Amaya. Es pot veure a la sala d'exposicions de les Escoles Velles i porta per títol 'Carmen Amaya i Begur'. Estarà oberta tot l'estiu.
A Palamós, a la biblioteca municipal Lluís Barceló i Bou, mostra sobre l'acolliment familiar, fins al 25 de juliol.
El Terracotta Museu de la Ceràmica de La Bisbal d'Empordà manté oberta fins al 15 de setembre una mostra de ceràmiques de Marcos Pacheco, titulada 'Terrissa en blanc i negre'.
I acabem a Palafrugell, amb l'exposició 'La ciutat europea de Josep Pla', organitzada per la Fundació que porta el nom de l'autor d''El Quadern Gris'.
Amb això acabem. Són les propostes de l'agenda d'avui. Traieu-ne profit i passeu-ho molt bé!
Totes les notícies:
07/05/2026 - Obres i Urbanisme El Consorci d'Aigües reivindica la feina feta per recuperar la depuradora
El Consorci d'Aigües de la Costa Brava vol que es posi en valor l'esforç que s'ha fet per...
07/05/2026 - Obres i Urbanisme SSIBE vol tenir enllestida a l'estiu la reforma de l'Hospital de Dia
La Fundació Hospital de Palamós-Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà continua avançant...
07/05/2026 - Societat JuntsxCat demana que es paguin ja els plusos als policies i que es revisi el conveni laboral
Junts per Catalunya, grup de l'oposició a l'Ajuntament de Palamós, creu que el govern ha de donar...
07/05/2026 - Societat Reunió de participació ciutadana pels veïns de Sant Joan
L'Ajuntament de Palamós programa avui la tercera de les 5 trobades del cicle de reunions amb...
07/05/2026 - Cultura 'Viatgem', conte inclusiu avui a la Biblioteca Municipal
A partir d'un quart de 6 d'aquesta tarda es farà a la Biblioteca Municipal de Palamós el club de...