21/06/2013 Cultura
Torroella de Montgrí acull avui la setena edició del Festival del Còmic.
Ja hem fet referència abans al més destacat que ens ofereix la Festa Major de Palamós. Però a banda d'aquesta celebració hi ha altres actes lúdics i culturals, arreu de la nostra comarca, que també ens criden l'atenció. Per tant ens preguntarem 'Què dius que fem avui?' i mirarem de trobar una resposta a través de la nostra agenda.MÚSICA
Acaben els cursos escolars i també les activitats a les diferents escoles de música municipals. Per aquest motiu, moltes d'elles aprofiten el dia d'avui per fer les seves audicions finals. És el cas, per exemple, de l'escola Conrad Saló de La Bisbal d'Empordà. La seva actuació de final de curs comença a les sis de la tarda i es fa al teatre Mundial.
A la mateixa hora, a l'Espai Ridaura de Santa Cristina d'Aro, audició dels alumnes de l'aula de cant modern. I a les nou de la nit, actuació dels alumnes adults solistes i del cor de gòspel.
I per últim, a Sant Feliu de Guíxols, el concert de fi de curs de l'Escola de Música es fa a les set de la tarda, al Teatre Municipal.
No deixem la música i tornem a La Bisbal d'Empordà perquè, a les deu de la nit, la plaça Major és l'escenari del Daró Folk amb l'actuació de La puça diatònica.
VARIS
Torroella de Montgrí acull avui la setena edició del Festival del Còmic. La inauguració es fa a dos quarts de set a l'auditori del Museu de la Mediterrània, amb una conferència sobre el col·leccionisme i el periodisme, a càrrec del periodista i historiador Jordi Robirosa. El mateix ponent ha cedit la seva col·lecció d'àlbums de cromos antics, per a una exposició que s'inaugurarà a les vuit en punt. Més tard, a un quart d'onze de la nit, es projecta la pel·lícula Iron Man 3, al cinema Montgrí.
Deixem el Festival del Còmic però no marxem de Torroella. Avui hi ha sessió de teatre amateur, amb la representació de l'obra 'Per la mort de Déu'. Lloc i hora: el cinema Petit, a les deu en punt.
I encara una cosa més. La biblioteca Pere Caner de Calonge organitza, a partir de les set, el seu Club de lectura, amb el comentari del llibre 'La indignación', de Philip Roth.
EXPOSICIONS
Del capítol d'exposicions, avui destaquem la mostra 'Carmen Amaya i Begur', que es pot veure durant tot l'estiu a les Escoles Velles del municipi, amb motiu de la commemoració del centenari del naixement de l'artista.
A Palafrugell, el Museu Can Mario-Fundació Vila Casas mostra el fons permanent renovat d'escultura contemporània. L'exposició es podrà visitar fins al 15 de desembre.
I una recomanació pictòrica que ens arriba des de Sant Feliu de Guíxols. L'artista Isa Ruiz exposa la seva obra en la col·lecció 'La meva mirada' que es pot veure a la Casa Irla, fins al 29 de juny.
VISITES GUIADES
L'agenda d'aquest divendres la volem acabar amb una proposta per a demà dissabte. És una visita guiada que ens porta fins a Pals. Parlem de la 'Ruta Cristòfor Colom i la vila de Pals: la història mai explicada de la descoberta d'Amèrica'. És una iniciativa del Cercle d'Estudis Catalans, que defensa la catalanitat del famós navegant. La visita comença a les onze del matí, davant la casa de cultura Ca la Pruna. No us ho perdeu!.
I això és tot pel que fa a l'agenda. Esperem que feu una bona tria i que ho passeu molt bé!.
Totes les notícies:
23/06/2026 - Cultura El pregó de l'Associació d'Afectades de Fibromiàlgia obre avui la Festa Major de Palamós
La Festa Major de Palamós 2026 es posarà en marxa oficialment a partir de les 8 d'aquest vespre,...
23/06/2026 - Política L'Ajuntament haurà de revisar el tancament del pressupost de l'any passat
La Intervenció de l'Ajuntament de Palamós ha detectat errors materials en el tancament del...
23/06/2026 - Política La CUP demana rebaixar les ràtios a l'aula en comptes de suprimir una línia educativa d'I3
Ahir dilluns va començar el període de matriculació pels cicles d'infantil, primària i...
23/06/2026 - Societat Els metges alerten dels riscos de les temperatures altes
Les temperatures altes que estem tenint en aquests primers dies de l'estiu, i en particular les...
23/06/2026 - Societat Calonge i Sant Antoni recomana concentrar el llançament de petards en dos llocs
El front marítim de Calonge i Sant Antoni s'ha convertit des de fa molts anys en un lloc de...