13/06/2013 Societat
Dependències de l'Àrea d'Acció Social i Ciutadania de l'Ajuntament de Palamós.
Els tècnics municipals qüestionen la proposta de Convergència i Unió de Palamós d’adjudicar feines comunitàries voluntàries a les persones que reben ajudes socials. Els informes hi veuen indefinició jurídica. Tècnics, representants polítics i d’entitats del municipi es van reunir ahir per valorar el projecte, que el principal grup de l’oposició va presentar recentment al govern municipal. Les diferents parts van acordar que el tema quedi pendent d’un pronunciament per part de la Generalitat, que defineixi jurídicament la figura que proposa CiU.El projecte presentat per Convergència i Unió pretén fixar una relació de drets i deures entre l'Ajuntament de Palamós i els usuaris que reben ajuda social. A canvi d'aquestes ajudes, les persones que les reben podrien prestar serveis a la comunitat de forma voluntària. Els tècnics municipals identifiquen l'objectiu d'aquesta proposta, però no veuen clar com portar-la a terme seguint el marc legal establert. Des de l'Àrea de Cooperació i Solidaritat, per exemple, s'entén com una relació de voluntariat. Això s'ha de fer a través d'una entitat que, alhora, ha de garantir el cost d'assegurances i responsabilitat civil que això genera. L'informe tècnic assegura, en aquest sentit, que a Palamós no hi ha cap entitat amb infraestructura i personal suficients per fer-se càrrec d'un projecte d'aquestes característiques. La regidora de Convergència i Unió, Dolors Cruz, assegura que la seva proposta no parla de voluntaris i que els tècnics no l'han interpretat correctament.
CITA DOLORS CRUZ
Per a la regidora d'Acció Social i Ciutadania, Yolanda Aguilar, la proposta que fa Convergència i Unió és jurídicament inconcreta.
CITA YOLANDA AGUILAR
L'informe tècnic d'Acció Social diu que els usuaris del servei tenen dret a rebre ajudes sempre que compleixi els requeriments establerts. A canvi, ha de seguir un pla de treball que, segons el dictamen, s'aposta perquè estigui relacionat amb la formació, l'atenció psico-social o el tractament terapèutic, però no amb una contraprestació que pot arribar a estigmatitzar més aquests usuaris. En la reunió d'ahir, Convergència i Unió va apuntar que la Generalitat està interessada en estudiar i implantar aquest model de contraprestació social. Els assistents van coincidir que el més oportú serà deixar que el Govern s'hi pronunciï i fixi quina és la figura legal que l'ha de regular.
Dolors Cruz
Yolanda Aguilar 2
Totes les notícies:
29/06/2026 - Successos Els Mossos investiguen un cas de tocaments a una menor en una casa de colònies de Palamós
Els Mossos d'Esquadra investiguen un cas de presumptes tocaments a una menor d'edat que passava uns...
29/06/2026 - Medi Ambient Compromís de les administracions per la depuradora nova
Com ja us explicàvem dies enrere, la depuradora d'aigües residuals de Mont-ras ja ha gairebé...
29/06/2026 - Cultura Joventut fa un balanç bo de les Barraques 2026
L'espai de Barraques de la platja Gran ha estat, un any més, un dels pols d'atracció dels actes...
29/06/2026 - Cultura Palamós recordarà la Guerra Civil i la repressió franquista amb una visita a les bateries del Molí de Vent
L'Ajuntament de Palamós vol aprofitar el Dia Nacional en Memòria de les Víctimes de la Guerra...
29/06/2026 - Successos Rescaten en estat crític una dona ofegada a la platja Gran
Els serveis d'emergència es van mobilitzar aquest dissabte a Palamós per atendre una dona que es...
Notícies relacionades: