12/06/2013 Societat
El Ple municipal de Palamós, reunit ahir a la nit.
Només el Partit Popular va votar ahir en contra de la moció per la sobirania fiscal, que el Ple de l’Ajuntament de Palamós va aprovar amb el vot favorable de la resta de grups polítics. La moció insta l’Ajuntament a ingressar els seus tributs a la hisenda catalana, tan bon punt estigui garantida la seguretat jurídica d’aquesta acció. Amb la mateixa relació de forces, el Ple va aprovar també una moció contra la denominació LAPAO del català que es parla a la franja aragonesa.La moció per la sobirania fiscal és una iniciativa de l'Associació de Municipis per la Independència. Proposa que els ajuntaments que en són membres, com ara el de Palamós, ingressin l'IRPF i l'IVA a la hisenda catalana, en comptes de fer-ho a l'Agència Tributària de l'Estat. El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la proposta, supeditada a que hi hagi una garantia de seguretat jurídica. Sigui com sigui, el dictamen va posar d'acord quatre dels cinc grups polítics representats al Consistori. El portaveu d'Entesa, Èrik Solés, es pronunciava així.
CITA ÈRIK SOLÉS
Dani Reixach, d'Esquerra Republicana de Catalunya, va recordar que l'actual sistema fiscal escanya les finances catalanes, fet que es reflecteix en el dia a dia dels municipis.
CITA DANI REIXACH
Des de Convergència i Unió, el seu portaveu, Kelo Martí, va parlar de la sobirania fiscal com a pas previ imprescindible per a arribar a la plena sobirania nacional.
CITA KELO MARTÍ
El portaveu del PSC, Joan Gea, va apostar per la descentralització i la solidaritat fiscal. Una solidaritat, però, que, al seu criteri, no pot ser mai causa de desequilibri.
CITA JOAN GEA
L'únic vot negatiu a la moció per la sobirania fiscal que va aprovar ahir el Ple municipal de Palamós, va venir del grup del Partit Popular. La seva portaveu, Vanessa Mànyik, el va argumentar així.
CITA VANESSA MÀNYIK
El Partit Popular també es va quedar sol votant contra la moció en defensa de la llengua catalana a la franja aragonesa. PSC, Entesa, CiU i ERC es van posar d'acord per demanar que es retiri la denominació LAPAO que el govern d'Aragó ha donat al català parlat en aquesta zona.
Èrik Solés
Dani Reixach
Kelo Martí
Joan Gea
Vanessa Mànyik
Totes les notícies:
17/07/2025 - 5 detinguts per l'episodi de desordres públics de la Festa Major
En coordinació amb la Policia Local de Palamós, els Mossos d'Esquadra han detingut 5 persones, 3...
16/07/2025 - L'Ajuntament mostrarà als paradistes l'espai de l'antic Caprabó per saber quants hi volen anar mentre durin les obres del Mercat
Un cop formalitzat el lloguer del local de l'avinguda de Catalunya, cantonada a Carmel, on abans hi...
16/07/2025 - L'atur registrat a Palamós baixa de les 500 persones per primer cop en els últims 18 anys
Entrats ja de ple en la temporada turística d'estiu, el comportament de l'atur registrat als...
16/07/2025 - Alerta de la Generalitat per l'increment de morts per ofegament a les platges catalanes
Quan ja fa un mes de l'inici de la campanya de bany les víctimes mortals a les platges catalanes...
16/07/2025 - Junts vol més recursos per a la lluita contra el foc al bosc
L'inici de l'estiu ha estat climatològicament dur, amb temperatures molt altes, i això s'ha...
Notícies relacionades: