05/06/2013 Cultura
El claustre del Mas del Vent.
L’Ajuntament de Palamós ja disposa de tota la informació necessària per dictaminar si el claustre del Mas del Vent s’ha de qualificar o no com a Bé Cultural d’Interès Local. El procés està pendent de la convocatòria d’una reunió de la Comissió Tècnica de Patrimoni municipal. La regidora de Patrimoni, Gràcia Artigas, diu que no entren en el debat sobre l’autenticitat de l’origen romànic del conjunt, i afegeix que el claustre hauria de ser visitable.La Comissió Tècnica de Patrimoni Municipal està formada per responsables polítics i tècnics de les àrees municipals de Cultura i Patrimoni, Medi Ambient i Urbanisme. A instàncies seves, l'Ajuntament de Palamós s'ha reunit amb la Generalitat, amb el professor de la Universitat de Girona, Gerardo Boto, i amb els propietaris de la finca, per tal de reunir més informació abans de decidir si el claustre ha de ser Bé Cultural d'Interès Local. Ara mateix, la decisió està només pendent de trobar una data perquè la Comissió es reuneixi. Gràcia Artigas, regidora de Patrimoni de l'Ajuntament de Palamós.
CITA GRÀCIA ARTIGAS 1
La declaració com a Bé Cultural d'Interès Local facilitaria establir un calendari perquè el claustre s'obri a les visites públiques. Gràcia Artigas n'és partidària.
CITA GRÀCIA ARTIGAS 2
El claustre fa més de 50 anys que està a la finca del Mas del Vent. La seva existència, però, es va divulgar ara fa un any, després que el professor Gerardo Boto, que investigava el tema des de feia temps, el divulgués en una conferència pública. Boto defensa que bona part del claustre té el seu orígen en el romànic dels segles dotze i tretze. Per contra, un informe de la Generalitat el qualifica de reproducció historicista elaborada entre els segles dinou i vint, tot i admetre que també hi ha algunes peces antigues.
Gràcia Artigas 1
Gràcia Artigas 2
Totes les notícies:
16/06/2026 - Medi Ambient Campanya forestal amb boscos més humits, però condicionada per la calor i el vent
Les pluges de l'hivern i la primavera passats han consolidat un canvi de tendència en relació a...
16/06/2026 - Política Ple ordinari del mes de juny a l'Ajuntament de Palamós, aquesta tarda
L'Ajuntament de Palamós farà avui dimarts, a partir de les 6 de la tarda, la sessió ordinària...
16/06/2026 - Política El PSC proclama Yolanda Aguilar candidata a l'alcaldia de Palamós
Yolanda Aguilar serà la candidata a l'alcaldia de Palamós pel Partit dels Socialistes de...
16/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament licita la compra d'un local per a usos públics
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic la compra d'un local per destinar-lo a...
16/06/2026 - Cultura L'espai Monalisi mostra les pintures de Marleen van Duyse
Fins al dia 28 de juny, l'espai d'art Monalisi, al carrer Sant Antoni 2 de Palamós, mostra...
Notícies relacionades: