20/05/2013 Cultura
El port de Palamós, aquest cap de setmana.
Palamós ha viscut intensament aquest cap de setmana la celebració del festival mariner, ‘Palamós, Terra de Mar’. Unes 15.000 persones han passat, en un moment o altre, pel recinte del port, durant els tres dies que ha durat el certamen. La xifra és inferior a la de l'edició de 2012 i l'Ajuntament de Palamós ho atribueix al mal temps que va fer dissabte. El festival ha ofert un ampli programa d’activitats. El 'Palamós, Terra de Mar' arribava aquest any a la setena edició. Fins ara se celebrava cada dos anys però aquest 2013 ha estat la primera vegada que s'ha fet amb periodicitat anual. L'any passat, el certamen va aconseguir reunir 25 mil visitants. Aquell èxit va ser, precisament, el que va determinar que el 'Palamós, Terra de Mar' passés a fer-se cada any. En aquesta ocasió, però, el festival mariner, que ha tingut com a fil conductor el tema del modelisme marítim, no ha aconseguit acostar-se a aquella marca. L'activitat ha reunit unes 15.000 persones, perjudicada pel mal temps que va fer, especialment, el dissabte. Gràcia Artigas, regidora de Cultura i Patrimoni de l'Ajuntament de Palamós.
CITA GRÀCIA ARTIGAS 1
Els vaixells de modelisme s'han exposat en una gran carpa ubicada al port, on se'ls ha pogut veure navegar en una piscina preparada especialment per a aquesta activitat. En aquest sentit, l'organització del festival havia convidat set de les entitats de modelisme naval més importants de Catalunya. A banda d'això, però, el 'Palamós, Terra de Mar' ha ofert també visites als diferents vaixells atracats al port. Hi havia tres dels velers tradicionals més grans de Catalunya, com ara el pailebot Santa Eulàlia o les goletes Far Barcelona, Far Barceloneta i Ciutat Badalona. També es va mostrar el vaixell Guardamar Polimnia, embarcació de rescat de la Direcció General de la Marina Mercant, o el veler de regates Immoca Open 60, de la Fundació per a la Navegació Oceànica. Grans llaguts mediterranis com el Sant Ramon, el Rafael o el Santa Espina, també han participat en aquesta edició del 'Palamós, Terra de Mar'. El públic assistent ha pogut gaudir, així mateix, de batejos de mar amb vela lleugera i caiac, demostracions de cuina marinera, curses de llanxes clàssiques, cantada d'havaneres o del Concurs de Pintura Ràpida organitzat pel Cercle Artístic de Palamós. El pressupost d'aquesta edició del festival mariner ha superat els 25 mil euros. La regidora de Cultura i Patrimoni, Gràcia Artigas, valora la capacitat de dinamització econòmica que té el 'Palamós, Terra de Mar'.
CITA GRÀCIA ARTIGAS 2
En aquest sentit, el festival marítim s'ha estès per tot el nucli urbà de Palamós amb l'organització d'un mercat d'artesans a la Planassa, i amb la col·laboració dels comerços que han ofert lots promocionals de productes i han guarnit les botigues amb motius mariners.
Gràcia Artigas 1
Gràcia Artigas 2
Totes les notícies:
06/11/2025 - Crida a la prudència pels aiguats forts d'aquest dijous
Protecció Civil de la Generalitat manté la crida a la prudència davant les pluges torrencials...
06/11/2025 - Enxampada després de robar aparells digitals a l'hospital de Palamós
La Policia Local de Palamós va detenir ahir una dona com a presumpta responsable del robatori de...
06/11/2025 - El PUOSC atorga 310.000 euros per fer la sala de cerimònies del cementiri
L'adequació de l'antiga casa del conserge del Cementiri Municipal de Palamós com a nova sala de...
06/11/2025 - La CUP dona per descomptat que el topònim ha d'incloure els dos municipis
El grup de la Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà creu que la consulta sobre el...
06/11/2025 - Els usuaris d'urgències de l'hospital de Palamós tenen un grau de satisfacció alt, segons l'estudi PLAENSA
La valoració de la satisfacció dels usuaris del Servei d'Urgències de l'hospital de Palamós és...