02/05/2013 Societat
Josep Radresa, regidor de CiU a l'Ajuntament de Palamós.
El regidor de Convergència i Unió a l’Ajuntament de Palamós, Josep Radresa, creu que el balanç positiu dels comptes municipals de 2012 amaga la situació real. Radresa afirma que aquesta realitat és que l’Ajuntament no té liquiditat i que el superàvit es basa en diners que li deuen al municipi, però que no se sap quan es cobraran. El regidor coincideix amb l’equip de govern en el fet que Palamós no s’ha d’endeutar amb noves inversions.El romanent de tresoreria es calcula sumant els diners que hi ha a la caixa municipal, més les quantitats que li deuen a l'Ajuntament. D'aquí s'han de restar els diners que deu el municipi, els deutes de dubtós cobrament i els pagaments compromesos de projectes en curs. El resultat d'aquest operatiu és d'un milió 700 mil euros de romanent positiu en tancar l'exercici de 2012. Segons el regidor de Convergència i Unió, Josep Radresa, són números contablement correctes però que no reflecteixen la realitat de les arques municipals.
CITA JOSEP RADRESA 1
En tot aquest càlcul hi entren conceptes com els més de cinc milions d'euros que la Generalitat deu a Palamós, els tres milions que l'Ajuntament ha de pagar a l'empresa Rubau per les obres del projecte 'Palamós millora' o els 400 mil euros que la corporació s'ha estalviat per la supressió de la paga extraordinària als treballadors municipals.
D'altra banda, el rati d'endeutament de l'Ajuntament de Palamós era, en tancar l'any 2012, del 74'6 per cent, quatre dècimes per sota del límit legal permès. Això permetria tornar a demanar crèdits per a inversió però el govern municipal ja ha dit que, de moment, no ho farà, Josep Radresa, de Convergència i Unió, hi està d'acord.
CITA JOSEP RADRESA 2
La impossibilitat d'anar a crèdit, amb el rati d'endeutament anterior a 2012, ha fet que en el pressupost d'aquest any el capítol d'inversions estigui a zero.
Josep Radresa 1
Josep Radresa 2
Totes les notícies:
30/06/2026 - Societat Rosa dels Vents admet que l'incident de la casa de colònies de la Fosca li farà revisar protocols
Rosa dels Vents ha condemnat els fets ocorreguts aquest cap de setmana passat a la casa de...
30/06/2026 - Serveis L'Ajuntament veu bé la fira d'atraccions lluny del passeig però la vol de més qualitat
L'Ajuntament de Palamós es mostra satisfet amb el resultat del trasllat de la fira d'atraccions de...
30/06/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues demana als ajuntaments i a la ciutadania que no afluixin per la depuradora nova
Ahir us explicàvem que les administracions donen per tancada l'emergència creada per l'avaria de...
30/06/2026 - Societat L'atenció primària amplia horaris a l'estiu per atendre un increment de població del 60% al Baix Empordà
Com cada estiu, la comarca del Baix Empordà s'enfronta a un repte de molta envergadura per una...
30/06/2026 - Successos Un escorcoll a Palamós dins l'operatiu contra una trama de tràfic d'éssers humans
La Divisió d'Investigació Criminal dels Mossos d'Esquadra i la Policia Nacional han desarticulat...
Notícies relacionades: