23/04/2013 Cultura
Parades al carrer Major de Palamós.
Palamós ha celebrat avui la diada de Sant Jordi amb diferents actes lúdics i culturals al carrer, amb la fira de roses i llibres com a emblema. El sol i la bona temperatura, malgrat la tramuntana, ha fet que la gent sortís a participar de la festa, especialment a la tarda. Les parades de llibres i roses han donat durant tot el dia el toc de color habitual a aquesta tradicional festa cívica i cultural.Les roses han tornat a lluir d'allò més en un dia molt assoleiat i que convidava a passejar pels carrers. Se'n podien trobar fins i tot per dos euros, tot i que també n'hi havien d'entre cinc i vuit euros. Si es vol un ram o algun complement ornamental, el preu pot arribar fins als 30 euros. Tot i que la crisi apreta, la gent no s'està de complir amb les tradicions i continua anant a buscar la rosa. La florista Laia Garroset, que avui tenia parada al carrer Major, ho ha explicat aquest matí a Ràdio Palamós.
CITA LAIA GARROSET
Pel que fa als llibres, tot i l'auge que estan tenint els aparells electrònics, les edicions de paper encara tiren molt. Tant per als qui busquen les principals novetats com per a aquelles persones poc avesades a la lectura i que per Sant Jordi acostumen a firar-se amb llibres de tall mediàtic, editats especialment per a l'ocasió. Montse Cargol, de la llibreria La Gavina, ha detallat alguns dels títols més demanats.
CITA MONTSE CARGOL
Mariona Costa, a càrrec de la parada de la llibreria Llegim de Sant Joan, mostrava també les seves impressions d'aquest Sant Jordi.
CITA MARIONA COSTA
A aquesta hora, l'Agrupació Sardanista Costa Brava organitza una audició de sardanes a l'Arbreda, amb la cobla Baix Empordà. La celebració de Sant Jordi ha tingut també el seu tint polític amb la presència de parades de partits. L'Assemblea Nacional Catalana també n'ha muntat una, a banda de recomanar a tota la població que pengi l'estelada a balcons i finestres.
Laia Garroset
Montse Cargol
Mariona Costa
Totes les notícies:
17/06/2026 - Política Palamós tanca l'obra del passeig del Mar amb un cost de 6.870.000 euros
El Ple de l'Ajuntament de Palamós va aprovar ahir la despesa per majors amidaments del projecte de...
17/06/2026 - Serveis L'Ajuntament allarga 4 mesos el lloguer del mercat 'El Provisional'
L'Ajuntament de Palamós ha acordat allargar el lloguer del local on, des de la tardor passada, hi...
17/06/2026 - Serveis En servei la plataforma que facilita el bany autònom a persones amb mobilitat limitada
Per tercer estiu seguit, l'Ajuntament de Palamós ha posat en servei a la platja Gran del municipi...
17/06/2026 - Cultura Dos treballs es reparteixen el Premi de Recerca Unitat Popular
La CUP Palamós Vila-romà ha fallat la cinquena edició del Premi de Recerca Unitat Popular. I per...
17/06/2026 - Cultura Publicats els 6 guanyadors de les Beques Finestres, que faran una estada a la residència de cala Sanià
La sisena edició de les Beques Finestres ha proclamat 6 propostes guanyadores, 3 en català en 3...
Notícies relacionades: