20/03/2013 Societat
El Ple de l'Ajuntament de Palamós, reunit ahir.
La regidora d’Ensenyament de l’Ajuntament de Palamós, Raquel Gallego, es va queixar ahir dels diners que deu la Generalitat pel servei de la llar d’infants municipal. El Ple va aprovar l’acceptació de la subvenció del curs passat però l’Ajuntament no veu un cèntim des de l’any 2010. Quan acabi aquest curs, el deute es podria situar ja al voltant del mig milió d’euros. Tot plegat pot motivar una nova pujada de quotes per al curs vinent.En el plenari que l'Ajuntament va celebrar ahir al vespre, el municipi va acceptar la subvenció corresponent al curs 2011-2012. Són 149 mil euros a raó de 1.300 euros per alumne. Que l'Ajuntament de Palamós accepti aquests diners no vol dir que els hagi cobrat. De fet, ni aquests ni tampoc els del curs anterior, el 2010-2011, del qual la Generalitat deu 184 mil euros. Dit això, del curs actual encara no se sap quina subvenció hi haurà. Es parla que el Govern pagarà ja només 875 euros per alumne. Quan s'acabi l'exercici, el deute de la Generalitat voltarà ja el mig milió d'euros. Raquel Gallego, regidora d'Ensenyament, lamentava aquesta situació durant el Ple d'ahir.
CITA RAQUEL GALLEGO 1
L'Ajuntament de Palamós es compromet a continuar tirant endavant les 115 places de 0 a 3 anys que té la llar d'infants municipal l'Estel de Mossèn Gumersind. Els costos, però, no es redueixen i, per tant, si la Generalitat posa menys diners ho han de compensar l'Ajuntament i els pares. Aquest curs els usuaris ja van tenir un increment de quotes del 22 i mig per cent, mentre la matrícula es va apujar d'un 11 per cent. Per al curs vinent sembla que tocarà tornar a gratar-se la butxaca. Raquel Gallego.
CITA RAQUEL GALLEGO 2
El Ple de l'Ajuntament de Palamós també va aprovar ahir prorrogar dos anys més el contracte amb l'empresa que gestiona la llar d'infants municipal. És la segona i darrera prórroga prevista en el contracte. Quan s'acabi, la concessionària haurà completat un cicle de vuit anys prestant aquest servei.
Raquel Gallego 1
Raquel Gallego 2
Totes les notícies:
22/09/2026 - Medi Ambient L'estiu molt càlid augura una tardor amb risc de pluja extrema
El canvi climàtic fa que no parem de batre rècords de temperatures altes i, després d'un dels...
22/09/2026 - Serveis L'Ajuntament contracta una consultora per calcular el nou cost dels complements salarials de la Policia Local
L'Ajuntament de Palamós ha contractat una empresa externa perquè faci el càlcul dels complements...
22/09/2026 - Obres i Urbanisme L'oposició critica que els baixants del Mercat no es connectin a la xarxa d'aigües plujanes
Els grups de Junts per Catalunya i de Som-hi per Palamós i Sant Joan, tots dos en l'oposició...
22/09/2026 - Política La moció de JuntsxCat sobre Rheda, al Ple d'octubre
Després que finalment va quedar fora de l'ordre del dia del Ple municipal d'aquest setembre, Junts...
22/09/2026 - Cultura Recull dels primers anys de 'Converses de taverna', avui al cicle 'Mar fràgil'
Aquesta tarda es farà al Museu de la Pesca de Palamós la segona de les 3 sessions del cicle 'Mar...
Notícies relacionades: