06/03/2013 Societat
Creu Roja Palamós gestiona excedents alimentaris de la Unió Europea.
Creu Roja Palamós comença a distribuir aquesta setmana la primera entrega del programa d’ajuda alimentària de la Unió Europea d’aquest any 2013. Es tracta d’unes 5 tones i mitja de productes bàsics que es repartiran des del Centre de Distribució d’Aliments i que van dirigits a persones en situació de vulnerabilitat social. L’any passat un total de 367 famílies de Palamós es van beneficiar d’aquesta ajuda alimentària.Aquests 5.500 quilos corresponents a la primera entrega del 2013 del programa de distribució d'aliments de la Unió Europea beneficiaran, d'entrada, 240 famílies que necessiten ajuda, segons fonts de Creu Roja. Entre els productes que es distribuiran hi ha llet, arròs, llegums, pasta, oli d'oliva, tomàquet fregit, tonyina en conserva, galetes i fruita. També hi ha aliments destinats a la població infantil com farinetes, cereals infantils i llet de continuació. Albert Matavera, coordinador de Creu Roja Palamós, parla de l'origen d'aquests aliments.
CITA ALBERT MATAVERA
Aquest pla d'ajuda alimentària es finança amb fons comunitaris procedents de la Política Agrària Comuna. Creu Roja Palamós s'hi va adherir l'any 2009. L'entitat compta amb tres voluntaris que s'encarreguen setmanalment del control de la distribució dels aliments. També hi ha el reforç de dos voluntaris més per fer-ne el transport. El repartiment el centralitza el Centre de Distribució d'Aliments de Palamós, coordinat per Cáritas Interparroquial. Una de les seves responsables, Fani Fuertes, diu que, tot i aquestes ajudes, encara els falten recursos.
CITA FANI FUERTES
Per ser beneficiari del Centre de Distribució d'Aliments de Palamós cal adreçar-se prèviament als serveis de l'Àrea d'Acció Social i Ciutadania.
Albert Matavera
Fani Fuertes
Totes les notícies:
11/08/2026 - Serveis L'Ajuntament diu que la solució per a l'aparcament haurà de tenir en compte el Pla director del port
Palamós necessita una solució estructural i permanent pel problema de l'aparcament. Ho diu el...
11/08/2026 - Societat Segona jornada de donació de sang al passeig del Mar
Aquesta tarda es farà la segona de les tres jornades consecutives de donació de sang, que el Banc...
11/08/2026 - Societat Precaucions per veure l'eclipsi amb seguretat pels vostres ulls
Demà al vespre hi haurà un eclipsi total de sol. Un esdeveniment que no és corrent de veure i...
11/08/2026 - Societat SSIBE defensa l'activitat mutual i privada com una eina més contra l'infrafinançament de la salut pública
Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà ha consolidat l'activitat mutual i privada de...
11/08/2026 - Cultura El F'Estiu promociona la música emergent amb el F'Estiueig
Demà passat dijous començarà el F'Estiu, el festival musical estiuenc que promou l'Ajuntament de...