26/02/2013 Política
Imatge del Ple del passat mes de gener.
Avui el Ple de l'Ajuntament celebra la sessió ordinària del mes de febrer. En l'ordre del dia destaquen diverses mocions. Una és en defensa de l’autonomia local i de les competències de la Generalitat, davant la reforma de l’administració local que proposa l’Estat. També es demanarà al govern català el compliment de les seves obligacions econòmiques en relació a les subvencions del Palamós millora. El Ple començarà a les vuit del vespre.Com ja vam avançar ahir el Ple portarà avui a aprovació la nova ordenança reguladora de la Via Pública. També s'actualitzarà el contracte amb l'empresa encarregada de la gestió de la deixalleria municipal. En tot cas, en l'ordre del dia del plenari palamosí hi destaquen sobretot diverses mocions. Una fa referència a la reforma de l'administració local que ha aprovat recentment el Consell de Ministres de l'Estat. Una reforma que obre la porta a recentralitzar parcialment la gestió municipal, amb la possibilitat de transferir competències a les Diputacions. L'Ajuntament no està d'acord amb aquesta proposta tal i com està plantejada i presenta una moció en defensa del municipalisme i de les competències locals de la Generalitat. L'alcadessa de Palamós, Teresa Ferrés, diu que la reforma de l'administració local és un retrocés i una agressió al món municipal.
CITA TERESA FERRÉS 1
Un altre punt d'interès en l'ordre del dia del Ple d'avui és la moció que exigeix a la Generalitat el compliment de pagament per les subvencions contemplades en el projecte de la Llei de Barris, Palamós millora. Teresa Ferrés.
CITA TERESA FERRÉS
L’Ajuntament donarà també suport avui a la declaració de sobirania i al dret a decidir del poble de Catalunya. El Ple començarà a les vuit del vespre.
Teresa Ferrés 1
Teresa Ferrés 2
Totes les notícies:
06/05/2026 - Serveis Palamós arriba a la xifra més baixa d'aturats des de la crisi del 2008
Avancem cap a l'estiu i l'activació del sector dels serveis de cara a la temporada alta turística...
06/05/2026 - Serveis Les zones verdes i vermelles d'estacionament seran de pagament també els diumenges
La Junta de Govern de l'Ajuntament de Palamós ha aprovat que els espais d'estacionament tarifat en...
06/05/2026 - Medi Ambient La platja de la Fosca i el port Marina Palamós renoven la seva Bandera Blava
La platja de la Fosca i el port Marina Palamós han revalidat el guardó Bandera Blava, aquest...
06/05/2026 - Serveis El creuer Sirena obre les escales del mes de maig
El port de Palamós comença avui les escales del mes de maig. En seran 8, igual que a l'abril, i...
06/05/2026 - Cultura Presentació del llibre 'Et veurà tothom', de Maribel Torres
A les 7 d'aquesta tarda es presentarà a la Biblioteca Lluís Barceló i Bou de Palamós el llibre...