20/02/2013 Societat
Un piquet a les portes de la fàbrica, dilluns passat.
Els treballadors i la direcció de Hutchinson Palamós van arribar ahir a un preacord per l’Expedient de Regulació d’Ocupació que suposarà l’acomiadament de 71 treballadors. Finalment s’ha pactat a mig camí de les postures que mantenien les dues parts, i els acomiadats rebran una indemnització de 40 dies per any treballat, amb un màxim de 30 mensualitats. El preacord se sotmetrà demà a la votació de l’assemblea de treballadors.Els esdeveniments s'havien precipitat des de finals de la setmana passada. Dissabte, l'assemblea va rebutjar la darrera oferta que havia fet la direcció i que era d'indemnitzar en base a 35 dies per any treballat, amb un topall de 24 mensualitats. Els treballadors volien arribar a un barem de 45 i 42 i, per fer pressió, dilluns al matí van bloquejar l'entrada de camions a la fàbrica que Hutchinson Palamós té al paratge de La Pietat. Ahir hi havia programada una reunió entre les parts i, finalment es va arribar a un preacord que fixa una indemnització de 40 dies per any treballat, amb un màxim de 30 mensualitats. Rafael del Moral, president del Comitè d'Empresa, ho ha valorat avui així.
CITA RAFAEL DEL MORAL 1
El preacord se sotmetrà demà a la votació dels treballadors. Es farà a la mateixa fàbrica i en acabar cada torn de treball. Del Moral espera que el personal valori el treball que han fet els representants sindicals.
CITA RAFAEL DEL MORAL 2
Finalment el nombre d'acomiadaments a Hutchinson Palamós serà de 71 operaris, 5 menys dels que s'havia previst. Els primers 51 causaran baixa ja el dia 1 de març. La resta, sortiran de l'empresa a mitjan mes de juliol. La direcció manté l'oferta, d'altra banda, de fer una vintena de trasllats a la fàbrica que el grup té a la localitat madrilenya d'Arganda del Rey. Hutchinson tenia intenció de negociar també una revisió a la baixa de salaris. Això, però, s'ha deixat per a més endavant. Sí que s'ha acordat congelar els sous per als anys 2013 i 2014. Tampoc es pagarà la diferència de l'increment d'IPC de 2012.
Rafael del Moral 1
Rafael del Moral 2
Totes les notícies:
06/05/2025 - Un fort aiguat nega carrers a les zones més baixes de Palamós
Una tempesta de pluja i aparell elèctric que va caure sobre Palamós a primera hora de la tarda...
06/05/2025 - JuntsxCat diu que l'estudi de mobilitat no contempla tot el que se li demanava
El portaveu de Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós, Raimon Trujillo, s'ha mostrat avui...
06/05/2025 - El TSJC diu que els complements de caps de setmana, nits i festius han de ser una retribució fixa
Una sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya diu que els factors de cap de...
06/05/2025 - Prop de 360 persones participaran aquest diumenge en la Festa de la Gent Gran
Palamós celebrarà aquest diumenge que ve la seva Festa de la Gent Gran. L'activitat es durà a...
06/05/2025 - Comença la 33a Mostra de Teatre Juvenil de Palamós
Avui comença la Mostra de Teatre Juvenil de Palamós, una iniciativa de l'Àrea municipal de...