14/01/2013 Societat
El creuer Crystal Serenity al port de Palamós, en una imatge d'arxiu.
El port de Palamós tindrà entre 30 i 40 escales en la temporada de creuers d’aquest 2013. La xifra final encara no està perfilada però, en principi, millorarà la de la campanya de 2012, que va tenir 26 escales. L’alcaldessa Teresa Ferrés diu que Palamós ha de ser port Schengen per ser més competitiu i continuar creixent en el marc del turisme de creuers a la Mediterrània.Les xifres definitives de previsió d'escales es coneixeran, probablement, en les pròximes setmanes. L'any passat estava previst que el port de Palamós acollís 30 estades de vaixells turístics, que finalment es van quedar en només 26, deu menys que l'any anterior. Aquest 2013 s'espera tornar a xifres més rellevants, com explica l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés.
CITA TERESA FERRÉS 1
El port de Palamós és reconegut arreu de la Mediterrània per les seves bones condicions tècniques a l'hora d'acollir creuers. La gran assignatura pendent, però, és poder facilitar l'entrada i sortida de passatgers i tripulants de fora de la Unió Europea. És la reivindicació de l'anomenat Espai Schengen. La petició ja està feta al govern de l'Estat i s'espera que es pugui desencallar aquest any, pensant ja en campanyes posteriors. Teresa Ferrés.
CITA TERESA FERRÉS 2
En els últims deu anys, el port de Palamós és el segon enclau mediterrani amb un major creixement del nombre de passatgers de creuer, darrere el port croat d'Split.
Teresa Ferrés 1
Teresa Ferrés 2
Totes les notícies:
05/06/2026 - Medi Ambient Tanquen al bany la platja de Castell per fer la reparació de l'emissari submarí
La platja de Castell estarà tancada al bany a partir de demà dissabte i durant una setmana,...
05/06/2026 - Obres i Urbanisme Es prorroga el termini de la subvenció europea i les obres del mercat s'acabaran al juliol
Les obres de reforma del Mercat Municipal de Palamós tornen a ajustar el seu calendari...
05/06/2026 - Serveis El comerç prepara l'estiu amb el 'Palamós Swing'
Palamós viurà demà dissabte un dia de compres i diversió al ritme de la música swing. El...
05/06/2026 - Societat Festa i arrossada popular per celebrar els 25 anys de l'ABS Palamós
Després de l'acte institucional que es va fer ahir al vespre al Castell de Calonge, Serveis de...
05/06/2026 - Serveis Escala de creuer amb el Marella Explorer i turisme britànic
El vaixell Marella Explorer, de la companyia Marella Cruises i amb passatge britànic a bord,...
Notícies relacionades: