29/11/2012 Successos
Una part de la droga i els estris ocupats als detinguts. (Foto: Cuerpo Nacional de Policia).
La Policia Nacional ha desarticulat una banda de narcotraficants que operava des de tres domicilis, un a Sant Antoni i dos a Palamós. S’han detingut nou persones i s’han comissat més de quatre quilos de cocaína i una cinquantena de plantes de marihuana. Tots els detinguts, vuit de nacionalitat colombiana i un ciutadà espanyol, han estat enviats a la presó per l’autoritat judicial, segons ha informat avui el Cos Nacional de Policia.Les investigacions van començar amb una operació policial, culminada l'estiu passat, en que van ser detingudes onze persones. Era un grup de narcotraficants que operava entre Barcelona i Girona i que es dedicaven a la distribució de cocaïna i marihuana a la Costa Brava. Seguint el fil d'aquesta operació, la Policia Nacional ha desarticulat ara una branca paral·lela d'aquella organització. Han estat detingudes nou persones més, set homes i una dona de nacionalitat colombiana, i un home natural de les comarques de Girona. Les primeres detencions es van fer, ara fa un mes, com ja va informar aquesta emissora, i ara s'ha completat tota l'operació.
El grup estava perfectament organitzat i disposava de tres domicilis, un a Sant Antoni i dos a Palamós. A Sant Antoni hi havia un laboratori de processament, adulteració i manufactura dels estupefaents. Aquí, els agents van trobar 800 grams de cocaïna, 500 grams de cabdells de marihuana i uns cinc quilos de substàncies per barrejar amb la droga. En un dels domicilis de Palamós, concretament en el traster d'una plaça d'aparcament, es van intervenir tres quilos i mig de cocaïna ja processada i preparada per a la distribució. En el tercer domicili escorcollat, també a Palamós, la policia hi va trobar 50 plantes de marihuana.
El grup delictiu desarticulat estava perfectament jerarquitzat. Cada integrant tenia una funció específica i disposaven de tres cotxes i un ciclomotor que els permetien moure's amb agilitat per diferents localitats de la Costa Brava. A banda de la droga també els han ocupat onze mil euros en efectiu, una pistola de fogueig i deu telèfons mòbils. Els nou detinguts estan acusats dels presumptes delictes de pertinença a organització criminal i tràfic d'estupefaents. Tots estan ja a la presó, per decisió judicial. L'operatiu l'ha dut a terme el grup de policia judicial de la comissaria de Sant Feliu de Guíxols, la secció d'estupefaents de la brigada provincial de Barcelona, en col·laboració amb la de Girona i també amb la Policia Local de Sant Feliu de Guíxols.
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...