15/11/2012 Cultura
L'escriptor begurenc, Miquel Martín, a Ràdio Palamós.
Avui a les set de la tarda es presenta a la biblioteca el llibre ‘Llegendes de Mar de la Costa Brava’, de Miquel Martín. És un recull d’històries fantàstiques i llegendes que formen part del patrimoni immaterial de la història marítima de la nostra costa. Miquel Martín, nascut a Begur, ha guanyat prestigiosos premis de literatura catalana. Col•labora amb La Vanguardia i el Diari de Girona, i amb les revistes Gavarres i Revista de Girona.Miquel Martín ha publicat el recull de contes 'Hi ha amors que maten' i les novel•les 'L’estratègia de la gallina', finalista del premi Ramon Llull, 'Cabells de Medusa' i 'Dictadors de butxaca', premi Jaume Maspons. També ha publicat diversos relats en antologies i 'Converses amb en Xico Florian', conjuntament amb Pere Molina. Ara, Martín ha aplegat un univers de ficcions i caràcters en el volum 'Llegendes de Mar de la Costa Brava', que acaba de publicar Edicions Sidillà. I és que com diu l'autor, la Costa Brava és un pou sense fons de mites i llegendes. Pirates venjatius, sirenes encisadores, pescadors murris, animals fantàstics i geografies fabuloses formen part d'un imaginari popular, reflectit en un conjunt d'històries que s'ambienten entre Blanes i Portbou.
CITA MIQUEL MARTÍN 1
Per a l'elaboració d'aquest llibre, Martín ha recorregut a peu la Costa Brava, poble a poble. Ha consultat arxius i biblioteques i ha parlat amb pescadors, mariners, i amb gent gran, per recopilar aquestes històries que tradicionalment han passat de generació en generació per via oral.
CITA MIQUEL MARTÍN 2
A 'LLegendes de Mar de la Costa Brava', Miquel Martín relata cada història amb un toc poètic, respectuós amb les fonts originals, amb humor i gran riquesa lingüística. Avui, presenta el llibre a Palamós. A les set de la tarda i a la biblioteca Lluís Barceló i Bou.
Miquel Martín 1
Miquel Martín 2
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...
30/04/2026 - Cultura La comèdia 'Mi amiga Eva', avui al Cicle Gaudí de cinema català
Últim dijous de mes i sessió de cinema a La Gorga aquest vespre, de la mà de l'Àrea municipal...
30/04/2026 - Cultura Cine Xic i concert 'Viatge a Celtilònia', el diumenge a La Gorga
Cinema infantil i concert musical, en dos actes al Teatre La Gorga, aquest diumenge que ve. Anem a...