19/10/2012 Societat
El repartiment d'aliments a les persones necessitades continua a l'alça.
En els nou primers mesos d’aquest any, el Centre de Distribució d’Aliments de Palamós ha repartit 52 tones de productes de primera necessitat a famílies sense recursos. Ara mateix n’hi ha 214 que necessiten aquesta ajuda per subsistir. Cáritas Santa Eugènia, l’entitat que gestiona el CDA de Palamós, destaca que aquestes famílies necessitades ja no els cal només ajuda material, sinó també emocional.Fani Fuertes, de Cáritas Santa Eugènia, explica que hi ha moltes famílies que han experimentat un canvi sobtat a pitjor, a causa de la crisi. Des de l'entitat, i a través del Centre de Distribució d'Aliments, s'intenten cobrir les necessitats bàsiques del dia a dia. Queda, no obstant, el pòsit del trauma emocional que, segons Fani Fuertes, també requereix atenció.
CITA FANI FUERTES 1
Per donar resposta a aquestes necessitats, Cáritas organitza tallers, com ara el de musicoteràpia, per donar atenció a aquests problemes emocionals i fer que els usuaris recuperin l'autoestima. També hi ha l'espai d'acollida, que facilita que els afectats puguin explicar obertament els seus problemes.
La magnitud de les conseqüències socials de la crisi econòmica es pot mesurar molt clarament a través de les estadístiques del Centre de Distribució d'Aliments. Dos anys després de la seva creació, aquest punt d'atenció és més necessari que mai. Hi van regularment 214 famílies que necessiten aliments bàsics per a la seva subsistència. En els nou primers mesos de l'any s'hi han repartit 52 tones d'aliments, en més de 2.300 actuacions. Fani Fuertes, de Cáritas Santa Eugènia, explica que hi ha famílies en situació de risc greu.
CITA FANI FUERTES 2
Cáritas Santa Eugènia fa, un cop més, una crida perquè la gent s'impliqui en ajudar les persones que estan passant dificultats greus i que es troben en risc d'exclusió social. L'entitat proposa un treball en xarxa en el qual persones de diferents perfils professionals puguin prestar la seva col·laboració de manera puntual.
Fani Fuertes 1
Fani Fuertes 2
Totes les notícies:
08/05/2025 - Maria Puig (ERC) demana a l'oposició més propostes i menys peticions de dimissió
La regidora de Medi Ambient i Gestió de Residus de l'Ajuntament de Palamós, Maria Puig, del grup...
08/05/2025 - A punt per a l'adjudicació del nou contracte de socorrisme a les platges
Un total de 3 empreses s'han presentat a la licitació pública pel contracte del servei de...
08/05/2025 - La platja de la Fosca i el port Marina Palamós reediten la Bandera Blava
La platja de la Fosca i el port Marina Palamós han revalidat el guardó Bandera Blava, aquest...
08/05/2025 - La territorial de l'ANC integra Calonge i Sant Antoni i es converteix en 'Badia de Palamós'
Com ja s'havia anunciat, l'Assemblea Nacional Catalana ha incorporat Calonge i Sant Antoni al que...
08/05/2025 - 'L'hora del conte' farà avui la volta al món amb Jules Verne
Com tots els dijous, avui hi ha club de lectura infantil a la Biblioteca Municipal de Palamós. És...
Notícies relacionades: