El CDA de Palamós ja ha repartit 52 tones d'aliments aquest any.

19/10/2012 Societat


El repartiment d'aliments a les persones necessitades continua a l'alça.

El repartiment d'aliments a les persones necessitades continua a l'alça.

En els nou primers mesos d’aquest any, el Centre de Distribució d’Aliments de Palamós ha repartit 52 tones de productes de primera necessitat a famílies sense recursos. Ara mateix n’hi ha 214 que necessiten aquesta ajuda per subsistir. Cáritas Santa Eugènia, l’entitat que gestiona el CDA de Palamós, destaca que aquestes famílies necessitades ja no els cal només ajuda material, sinó també emocional.Fani Fuertes, de Cáritas Santa Eugènia, explica que hi ha moltes famílies que han experimentat un canvi sobtat a pitjor, a causa de la crisi. Des de l'entitat, i a través del Centre de Distribució d'Aliments, s'intenten cobrir les necessitats bàsiques del dia a dia. Queda, no obstant, el pòsit del trauma emocional que, segons Fani Fuertes, també requereix atenció.
CITA FANI FUERTES 1
Per donar resposta a aquestes necessitats, Cáritas organitza tallers, com ara el de musicoteràpia, per donar atenció a aquests problemes emocionals i fer que els usuaris recuperin l'autoestima. També hi ha l'espai d'acollida, que facilita que els afectats puguin explicar obertament els seus problemes.
La magnitud de les conseqüències socials de la crisi econòmica es pot mesurar molt clarament a través de les estadístiques del Centre de Distribució d'Aliments. Dos anys després de la seva creació, aquest punt d'atenció és més necessari que mai. Hi van regularment 214 famílies que necessiten aliments bàsics per a la seva subsistència. En els nou primers mesos de l'any s'hi han repartit 52 tones d'aliments, en més de 2.300 actuacions. Fani Fuertes, de Cáritas Santa Eugènia, explica que hi ha famílies en situació de risc greu.
CITA FANI FUERTES 2
Cáritas Santa Eugènia fa, un cop més, una crida perquè la gent s'impliqui en ajudar les persones que estan passant dificultats greus i que es troben en risc d'exclusió social. L'entitat proposa un treball en xarxa en el qual persones de diferents perfils professionals puguin prestar la seva col·laboració de manera puntual.


Fani Fuertes 1


Fani Fuertes 2



Totes les notícies:

Fem servir cookies per a millorar els nostres serveis, cerques i informació mostrada. Si segueix navegant, considerem que n'accepta el seu ús. Aquest missatge no es tornarà a mostrar.

Més informació...