17/10/2012 Societat
Foto de grup dels diferents premiats en la festa del Gremi d'Hostaleria de la Costa Brava Centre 2012.
Els empresaris turístics de la Costa Brava centre demanen als governs més suport al sector i que la classe política entengui la seva importància. Ho va dir ahir a la nit la presidenta del Gremi d’Hostaleria, Montse Closas, durant l’acte de celebració de la festa anual del col•lectiu. El Gremi va lliurar els seus premis Timó d’Or i Timó d’Argent, respectivament a la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona i a la cuinera i gastrònoma Georgina Regàs.Montse Closas va admetre que el sector turístic és dels que se n'està sortint millor de la crisi. Els turistes dels mercats internacionals, francesos, holandesos, anglesos i, en algun cas, també els russos, han alleujat la gran davallada del consum del mercat interior. Tot i això, el sector alerta que la tardor i l'hivern seran molt difícils i que, molts establiments que abans obrien tot l'any, ara han tancat en acabar la temporada alta. Closas va voler fer una crida a les administracions perquè ajudin l'activitat turística.
CITA MONTSE CLOSAS
La presidenta del Gremi d'Hostaleria de la Costa Brava Centre va recordar que, l'any passat, va demanar un acord entre la Generalitat i Ryanair. El manteniment dels vols a l'aeroport Girona-Costa Brava ha portat, segons Closas, una major ocupació. Ho va posar com exemple que els reivindicacions del sector no es fan perquè sí. La posada en funcionament del Tren d'Alta Velocitat entre Barcelona i França o el desdoblament de la carretera N-II, serien altres reptes pendents que anirien en el mateix sentit.
Tot plegat es va dir ahir a la nit, a l'hotel Aiguablava de Begur, en el decurs de la festa anual del Gremi d'Hostaleria. El col·lectiu va lliurar els seus premis, Timó d'Or i Timó d'Argent. El primer va ser per a la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona, per la seva tasca formativa, divulgativa i d'investigació. La seva degana, Dolors Vidal, va explicar que la facultat és un referent internacional.
CITA DOLORS VIDAL
El Timó d'Argent va ser per a Georgina Regàs, amb una llarga trajectòria en l'àmbit de la gastronomia i l'hostaleria, i impulsora del Museu de la Confitura de Torrent. D'altra banda, el Gremi d'Hostaleria de la Costa Brava Centre ha concedit el premi Cooperativa a l'empresa Gràfiques Trema. Ha reconegut el restaurant La Masia, de Sant Climent de Peralta, pels seus 50 anys, i El Celler de la Planassa, de Palamós, i La Casona, de Palafrugell, pels 25 anys de trajectòria. Per últim, també va lliurar els diplomes de qualitat a l'hotel Les Illes, de l'Estartit, i a l'estació d'esquí La Molina, d'Alp, per haver aconseguit els certificats distintius de qualitat.
Montse Closas
Dolors Vidal
Totes les notícies:
16/06/2026 - Medi Ambient Campanya forestal amb boscos més humits, però condicionada per la calor i el vent
Les pluges de l'hivern i la primavera passats han consolidat un canvi de tendència en relació a...
16/06/2026 - Política Ple ordinari del mes de juny a l'Ajuntament de Palamós, aquesta tarda
L'Ajuntament de Palamós farà avui dimarts, a partir de les 6 de la tarda, la sessió ordinària...
16/06/2026 - Política El PSC proclama Yolanda Aguilar candidata a l'alcaldia de Palamós
Yolanda Aguilar serà la candidata a l'alcaldia de Palamós pel Partit dels Socialistes de...
16/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament licita la compra d'un local per a usos públics
L'Ajuntament de Palamós ha posat a concurs públic la compra d'un local per destinar-lo a...
16/06/2026 - Cultura L'espai Monalisi mostra les pintures de Marleen van Duyse
Fins al dia 28 de juny, l'espai d'art Monalisi, al carrer Sant Antoni 2 de Palamós, mostra...