17/09/2012 Societat
El curs ha començat amb malestar entre els ensenyants.
El nou curs escolar ha començat amb recança entre els professionals del sector per les retallades de recursos a l’ensenyament públic. La disminució de les plantilles de professors dificulta, segons els docents, aconseguir l’objectiu de lluitar contra el fracàs escolar. El professorat ja va fer sentir el seu malestar en alguns centres, coincidint amb l’inici de les classes.Això va passar, per exemple, al col·legi públic Vila-romà. Dimecres passat, primer dia de classe, els professors es van concentrar en senyal de protesta, vestint unes samarretes grogues reivindicatives. Es queixen que, tot i que tenen el mateix nombre d'alumnes, els han suprimit un tutor i que, a més, els interins no cobren les hores de pati. A l'Institut d'Ensenyament Secundari de Palamós, les hores de professorat no varien però també els han retallat efectius. Lluïsa Teixidor és la directora del centre.
CITA LLUÏSA TEIXIDOR 1
En el conjunt de Catalunya, el curs escolar 2012-2013 ha arrencat amb uns tres mil professors menys que l'any anterior. D'aquests, es calcula que uns 1.300 s'aniran incorporant per fer suplències. Aquest, segons Teixidor, és un procés molt lent que fa anar malament els centres.
CITA LLUÏSA TEIXIDOR 2
La queixa dels docents té el suport de l'Ajuntament de Palamós. La seva regidora d'Ensenyament, Raquel Gallego, creu que la reducció del professorat va en contra dels objectius de reduir el fracàs escolar.
CITA RAQUEL GALLEGO
Precisament, un dels principals objectius que s'ha marcat el Departament d'Educació de la Generalitat per al nou curs és la lluita contra el fracàs escolar. En aquest sentit, 200 centres gironins comptaran amb el servei escolar personalitzat per detectar i donar resposta a les dificultats d'aprenentatge. També hi ha 68 centres que participaran en el programa d'impuls a la lectura, davant els 35 que ho van fer el curs passat.
Lluïsa Teixidor 1
Lluïsa Teixidor 2
Raquel Gallego
Totes les notícies:
30/04/2026 - Societat El Tribunal Suprem rebutja el recurs municipal per les retribucions extraordinàries de la Policia Local
El Tribunal Suprem ha inadmès el recurs de cassació que havia presentat l'Ajuntament de Palamós...
30/04/2026 - Medi Ambient L'Ajuntament de Palamós reitera que l'aigua de Castell i el seu entorn és apta pel bany
Les analítiques de les aigües de bany del litoral de Palamós, entre Castell i la Fosca, recullen...
30/04/2026 - Societat 16 carrers i 20 espais guarnits al 'Sant Joan Florit'
Aquest diumenge el nucli de Sant Joan tornarà a lluir en una nova edició del 'Sant Joan Florit'....
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...
Notícies relacionades: