22/08/2012 Societat
Manifestacions de personal sanitari contra les retallades a Palamós, en una imatge d'arxiu.
La Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública al Baix Empordà té previst intensificar les seves activitats després de l’estiu. L’entitat es va constituir ara fa dos mesos a Palamós, amb la finalitat de denunciar la poca aportació de diner públic que rep la sanitat a la comarca, respecte a la resta de Catalunya. La Plataforma no està vinculada a cap partit polític i es vol nodrir del suport de col•lectius socials com ara associacions de veïns, entitats relacionades amb la gent gran i agrupacions de comerciants. La mitjana catalana de diners destinats a la salut pública és de 1.146 euros per habitant i any. En el cas del Baix Empordà, però, aquesta xifra és de només 789 euros. A partir de la constitució d'aquesta Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública al Baix Empordà es vol començar a coordinar accions concretes per corregir aquest greuge comparatiu.
Carles Roig és delegat sindical de Comissions Obreres a l'hospital de Palamós i un dels impulsors d'aquesta plataforma que, assegura, és apartidista.
CITA CARLES ROIG
El dèficit de despesa sanitària al Baix Empordà en relació a la resta de Catalunya no és un fet nou. Es tracta d'una constant en els últims anys i que ja ha estat reiteradament denunciat des de diferents sectors. En els dos darrers anys, aquesta situació s'ha vist agreujada per les retallades pressupostàries que ha aplicat la Generalitat al sector de la salut pública.
Carles Roig
Totes les notícies:
18/10/2025 - El Palamós perd al camp del Lloret (2-1)
El Palamós Club de Futbol ha perdut el partit disputat avui davant el Lloret on els locals s'han ...
17/10/2025 - Taula rodona sobre els canvis de topònim al Baix Empordà
Aquesta tarda se celebra el primer dels aces divulgatius al voltant de la consulta popular sobre el...
17/10/2025 - En marxa la campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19
Aquesta setmana s'ha posat en marxa la campanya de vacunació contra la grip i la COVID a les...
17/10/2025 - Els Catarres i Buhos actuen a Palamós en el 'Vespreig mediterrani'
Palamós ja ho té tot a punt pel 'Vespreig mediterrani', una sèrie de concerts a la platja...
17/10/2025 - En Peyu representa a La Gorga 'La niña bonita'
El popular humorista Peyu arriba aquest diumenge a Palamós amb la comèdia en format de quina 'La...