17/08/2012 Cultura
'Licenciado Cantinas', la nova proposta de Bunbury.
Doncs en un obrir i tancar d’ulls, hem arribat al divendres i a la recta final d'aquesta tercera setmana del mes d'agost. Per tant, avui us reclamem tota la vostra atenció perquè els caps de setmana d’agost porten moltes activitats lúdiques i culturals. Com a aperitiu, però, aquí teniu les més destacades d'avui divendres.CONCERTS
Aquesta nit, amb motiu del 50è aniversari del Festival de la Porta Ferrada, el Festival Pròxims, que aposta per la música independent catalana, arriba a Sant Feliu de Guíxols. El primer festival itinerant de música indie-pop-folk de Catalunya es presenta avui amb les actuacions dels grups Antònia Font, Maika Makovski, Mazoni i Enric Montefusco, dels Standstill, que ho farà en acústic. Recordeu, aquesta nit a dos quarts de 10, a l’Espai Port de Sant Feliu de Guíxols.
Des de Calella de Palafrugell ens arriba una altra proposta. Es tracta del concert que Enrique Bunbury oferirà aquesta nit a les 10. L’antic líder del grup Héroes del Silencio, arriba al Festival Jardins de Cap Roig amb el seu nou treball ‘Licenciado Cantinas’. En aquest disc, Bunbury fa una recopilació del cançoner llatinoamericà, amb la col·laboració d'artistes com ‘Flaco’ Jiménez o Eliades Ochoa, entre d’altres. No us ho perdeu.
Ens traslladem, ara, a Torroella de Montgrí. Dins el 32è Festival de Músiques, avui us destaquem el concert del veterà pianista Joaquín Achúcarro, una figura emblemàtica d'aquest certamen. A partir de les 10 de la nit, a l’església de Sant Genís.
Tancarem l’apartat de concerts amb dues propostes més, amb protagonisme destacat per al jazz.
La primera, és dins el cicle Festival Nits de Jazz de Platja d’Aro. A les 11 de la nit, actuació de The Walnus Street Ragtime Quintet a la platja Gran, a la zona del Cavall Bernat .
I l’altra la trobem a Begur. En el marc de la 35ª edició del Festival de Música de Begur, concert de jazz i swing a càrrec de la Jinx Jazz Band, al pati de les Escoles Velles, a dos quarts d’11 de la nit.
FESTES MAJORS
La Bisbal d'Empordà continua vivint a fons la seva festa major. Repassem ara què han programat per a avui.
A les 8 del vespre, prepareu les cordes vocals per no desafinar, que us toca cantar al 5è Voltor Karaoke, que tindrà lloc a la plaça del Castell.
I a dos quarts de 10, una altra activitat, aquesta a la Barraca Dracs. Gaudireu d’un espectacle de màgia en estat pur, a càrrec del Mag Sergi.
Si teniu ganes de ballar, heu d’anar al parc infantil 8 de Març. A les 11 en punt, la cobla orquestra Montgrins, us oferirà una agradable vetllada amb concert i ball en directe.
I dues cosetes més que comencen a la mitjanit. Al passeig , els DJ’s Pollo i Psarqui, a ritme de música disco, us faran viatjar a través dels anys 60, 70, 80 i 90.
Però si preferiu un estil de música diferent, alegre i divertit, heu de traslladar-vos a l'espai de barraques. Us ho passareu d’allò més bé amb la nit d’ska i reggae, a càrrec dels grups The Hight Times i The Mighty Fishers.
BALLS
No penseu que la gresca i el ball són protagonistes només a La Bisbal. A les 8 del vespre, teniu balls en línia al passeig del Mar. I més tard, a les 10, balls populars per a tothom a la plaça de la Llevantina de L’Estartit.
SARDANES
Seguim, ara, amb sardanes. Teniu dues audicions aquesta nit. La primera, a la plaça Nova de Palafrugell, a les 9, amb la cobla Els Rossinyolets. I l’altra, a un quart d’11, als jardins Juli Garreta de Sant Feliu de Guíxols, amb la cobla Foment del Montgrí.
EXPOSICIONS
Però, enmig de tanta festa al carrer. Què us sembla dedicar uns minuts a visitar unes exposicions?.
Olot, Sant Feliu de Guíxols i Begur, són sens dubte, llocs emblemàtics en l’obra del desaparegut artista guixolenc Robert Manera. Amb motiu de la seva recent mort, un grup d’amics i familiars l’hi han organitzat un homenatge. Per aquest motiu, a Begur, i fins el 25 d’agost, podreu visualitzar l’exposició-homenatge ‘L’art de ser honest, l’instint de recerca’, al Centre Cultural Escoles Velles.
D'altra banda, a l’Espai Carmen Thyssen de Sant Feliu de Guíxols, podeu admirar la mostra ‘Paisatges de llum, paisatges de somni. De Gauguin a Delvaux’. Amb aquesta exposició teniu l’oportunitat de contemplar pintura naturalista americana del segle dinou, i obres de característiques similars realitzades en països d’Europa com Itàlia i França. Teniu temps fins el 7 d’octubre.
VISITES GUIADES
Acabarem amb tres propostes en matèria de visites guiades.
Com tots els divendres, us recomanem la clàssica visita 'El Palamós de Truman Capote'. La vila de Palamós i l'escriptor van quedar íntimament lligats ja fa més de cinquanta anys. Ara, aquest lligam es recorda amb aquesta visita guiada que recorre alguns dels espais que van ser importants per a l'autor d''A sang freda'. Es fa avui, a les set de la tarda, en castellà, i demà dissabte, a la mateixa hora, en català. El preu és de cinc euros, tres per als menors d'edat. Us en donen més detalls al Museu de la Pesca.
Ara marxem a Pals amb una nova proposta per a tots els dissabtes d’aquest mes d’agost. Parlem de la visita guiada ‘Cristòfor Colom i la vila de Pals: la història mai explicada de la descoberta d'Amèrica’. Si voleu saber què va passar amb el port de Pals, o quin va ser el paper de l’Empordà i Catalunya en relació al descobridor d’Amèrica, no us la podeu perdre. Recordeu, es fa tots els dissabtes a les 7 de la tarda, i cal reserva prèvia. El preu és de 10 euros, gratuït pels menors de 16 anys. Teniu més informació al Cercle Català d’Història, i a l’Espai Cercle ‘Granja Cristall de Palamós’.
Ho deixem amb una ruta pensada per a tots els públics. ‘L’Estartit, terra de pescadors. 60 minuts de tradició pesquera’. Aquest itinerari repassa la història d’un poble lligat a la mar, quan L'Estartit era un dels principals punts pesquers de la Costa Brava. Es podrà fer tots els divendres de juliol i agost, a partir de dos quarts de 8. El preu és de 4 euros, gratuït pels menors de 5 anys.
Com sempre, gràcies per escoltar-nos. Gaudiu del cap de setmana i de les propostes. Fins dilluns!!
Totes les notícies:
29/04/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós diu que les obres de la Fosca es poden encarir fins a un 30 per cent
La gestió de les obres de la segona fase d'urbanització del nucli de la Fosca encaren una fase...
29/04/2026 - Medi Ambient Som-hi exigeix garanties de la qualitat de les aigües de bany
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició municipal, reclama garanties de...
29/04/2026 - Serveis Ajuntament i sector turístic comparteixen una jornada de treball
L'espai municipal de les galeries Carme va ser ahir l'escenari d'una jornada de treball organitzada...
29/04/2026 - Serveis El Silver Shadow tanca avui les escales de creuer de l'abril
El creuer Silver Shadow fa avui dimecres la seva primera escala al port de Palamós. Ha arribat a...
29/04/2026 - Societat Segona i darrera jornada de portes obertes a la Llar d'infants municipal
En el marc del període de preinscripció pel curs vinent a la Llar d'infants municipal de...