17/08/2012 Medi Ambient
L'accés motoritzat a la pineda d'en Gori, tancat i barrat.
L’Ajuntament de Palamós demana extremar al màxim les precaucions durant un nou cap de setmana d’onada de calor. Tot i que en les comarques costaneres la temperatura no s’enfila tant, la sequera dels boscos fa que el risc d’incendi forestal sigui alt. Des d’aquesta passada matinada s’ha tornat a restringir l’accés motoritzat al massís de les Gavarres. L’Ajuntament, d’altra banda, manté el tancament al trànsit dels accessos a la pineda d’en Gori.Les altes temperatures han fet activar l'alerta del pla Infocat per l'alt risc d'incendi generalitzat. Això afecta més de 20 comarques catalanes, incloent el Baix Empordà. També està en vigor la fase 3 del Pla Alfa, la més alta d'aquesta escala de risc. Això vol dir que se suspenen els permisos per fer activitats que puguin generar perill d'incendis forestals. A què ens estem referint?. Doncs a generar restes vegetals, activitats agrícoles, manteniment d'infraestructures o execució d'obres a menys de 500 metres del bosc. L'únic que està permès és llaurar els camps per a la prevenció d'incendis. El Pla Alfa també implica el tancament de l'accés motoritzat a determinats espais naturals. Es restringeix, en aquest sentit, l'entrada al massís de les Gavarres. La mesura, però, ja està en vigor durant tot l'estiu a l'Espai d'Interès Natural Castell-Cap Roig. Al municipi de Palamós fa una setmana que també s'han prohibit els vehicles a motor al camí de la pineda d'en Gori i S'Alguer. Ho ha recordat l'alcaldessa del municipi, Teresa Ferrés, que ha fet una crida a la població perquè sigui prudent.
CITA TERESA FERRÉS
L'alerta dels plans Infocat i Alfa se suma a la que Protecció Civil ja va activar ahir per a l'efecte de la calor en els col·lectius ciutadans més vulnerables, com ara gent gran i nadons. Es preveu que l'onada de calor s'allargui, com a mínim, fins diumenge.
Teresa Ferrés
Totes les notícies:
30/04/2026 - Política JuntsxCat demana al govern que escolti els veïns que demanen places d'aparcament tarifat al voltant de la Fosca
Junts per Catalunya a l'Ajuntament de Palamós es queixa que el govern municipal format per ERC i...
30/04/2026 - Política Trobada assembleària i festiva de la CUP al passeig del Mar
La Candidatura d'Unitat Popular Palamós Vila-romà ja ho té tot a punt per a la jornada...
30/04/2026 - Cultura La comèdia 'Mi amiga Eva', avui al Cicle Gaudí de cinema català
Últim dijous de mes i sessió de cinema a La Gorga aquest vespre, de la mà de l'Àrea municipal...
30/04/2026 - Cultura Cine Xic i concert 'Viatge a Celtilònia', el diumenge a La Gorga
Cinema infantil i concert musical, en dos actes al Teatre La Gorga, aquest diumenge que ve. Anem a...
30/04/2026 - Medi Ambient Jornada familiar d'exploració de les Gavarres
Aquest dissabte a partir de les 10 del matí, el Consorci de les Gavarres organitza una activitat...
Notícies relacionades: