10/08/2012 Medi Ambient
Aparcament de vehicles a la pineda d'en Gori.
Des d’avui està prohibit circular amb vehicle motoritzat pel camí d’accés a la pineda d’en Gori i S’Alguer. L’Ajuntament de Palamós ha pres aquesta decisió pel risc extrem d’incendi forestal i la mantindrà fins que les condicions millorin. Els accessos per a vianants seguiran oberts amb normalitat. Recordeu que ja estaven restringits els accessos motoritzats als espais d’interès natural Castell-Cap Roig i Massís de les Gavarres. Ara s'afegeix també aquest accés a S'Alguer i la pineda d'en Gori. Es tracta d'una zona molt freqüentada a l'estiu. Davant l'excepcional situació de risc d'incendi, la resposta són mesures excepcionals. Teresa Ferrés, alcaldessa de Palamós.
CITA TERESA FERRÉS
La Generalitat manté activada la fase 3 del Pla Alfa. Això implica que no es poden fer activitats que puguin fomentar el risc de foc forestal. Les mesures obliguen també a tancar al trànsit motoritzats onze espais naturals del territori català. Entre ells, el massís de les Gavarres. Èrik Solés, regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament de Palamós.
CITA ÈRIK SOLÉS
Protecció Civil té activada la fase d'alerta del pla Infocat pel risc generalitzat d'incendi forestal. El motiu són les altíssimes temperatures que tindrem, almenys, fins diumenge, així com les baixes humitats. La forta calor fa que també calgui tenir en compte uns consells de salut. Escoltem el doctor Marc Pérez, director d'assistència primària de Serveis de Salut Integrats del Baix Empordà.
CITA MARC PÉREZ
Des de Protecció Civil de la Generalitat es manté la comunicació amb els municipis per tal que incrementin la vigilància d'activitats que puguin generar risc d'incendi. També els demanen reforçar les mesures de protecció dels col·lectius ciutadans més vulnerables a l'onada de calor.
Teresa Ferrés
Èrik Solés
Marc Pérez
Totes les notícies:
27/04/2026 - Serveis Els pescadors de Palamós mantenen la facturació, tot i pescar menys gamba vermella
La facturació de la Confraria de Pescadors de Palamós es va mantenir força estable l'any passat,...
27/04/2026 - Medi Ambient Amics de les Illes Formigues diu que les anàlisis de les aigües de bany, no recullen tots els impactes de l'avaria a la depuradora
L'Associació Amics de les Illes Formigues considera que les anàlisis que està fent el Consorci...
27/04/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós vol recuperar el Centre Obert pel curs que ve
El Centre Obert de Palamós, situat al barri d'Es Pla, tornarà a funcionar a partir de l'inici del...
27/04/2026 - Serveis El Wind Surf fa la seva primera escala de l'any a Palamós
El veler de luxe Wind Surf fa avui dilluns la primera escala de les tres que té previstes aquest...
27/04/2026 - Política Pilar Arxé és la nova presidenta local de Junts per Catalunya
Junts per Catalunya a Palamós i Sant Joan ha renovat els càrrecs de la seva executiva local, i ha...
Notícies relacionades: