07/08/2012 Societat
La Marxa Popular per la Independència arriba a Palamós.
L’Assemblea Nacional Catalana convoca avui el ‘Mulla’t per la independència’. Es tracta d’una marxa a peu amb banderes estelades que sortirà de la platja de Torre Valentina, a les set de la tarda, i que acabarà a la platja Gran de Palamós. Allà es llegirà un manifest i es farà una banyada popular en favor de la independència de Catalunya. L’activitat s’inscriu en la Marxa cap a la Independència, que culminarà a Barcelona el pròxim 11 de setembre.La concentració inicial del 'Mulla't per la independència' es farà a la platja de Torre Valentina, a partir de les set. Allà hi haurà venda de banderes estelades i s'iniciarà una marxa que tindrà una primera aturada a la plaça de Catalunya de Sant Antoni. La comitiva serà rebuda per l'alcalde de Calonge, Jordi Soler, es llegirà un manifest i s'interpretaran unes peces de cant coral. La marxa reprendrà el camí fins arribar a Palamós. A la zona de l'escenari del passeig del Mar es repetirà el protocol de la rebuda institucional, en aquest cas amb l'alcaldessa de Palamós, Teresa Ferrés, i de la lectura del manifest, que farà el poeta Josepmiquel Servià. Cap a quarts de deu de la nit està previst fer un bany popular per reivindicar la creació de l'estat català, i la festa acabarà amb un cremat. Eulàlia Gili és membre de l'Assemblea Nacional Catalana a Palamós i Sant Joan. Ella assegura que aconseguiran convocar molta gent.
CITA EULÀLIA GILI 1
L'Assemblea Nacional Catalana és un col·lectiu sense representativitat política que, des de la societat civil, treballa per promoure la independència de Catalunya respecte a Espanya i, com a destí final, la creació d'un estat català propi. Eulàlia Gili assegura que aquest objectiu té cada cop més adeptes però que encara cal despertar moltes consciències.
CITA EULÀLIA GILI 2
La marxa reivindicativa que es fa aquesta tarda a Sant Antoni i a Palamós forma part del projecte de la 'Marxa cap a la independència', que promou l'Assemblea. Es tracta d'actes simbòlics que s'estan fent durant l'estiu a diferents localitats catalanes, amb l'objectiu de convergir el dia 11 de setembre en una gran concentració a la ciutat de Barcelona.
Eulàlia Gili 1
Eulàlia Gili 2
Totes les notícies:
03/03/2026 - Palamós inicia el procés administratiu per canviar el topònim
L'alcaldessa de Palamós, la republicana Maria Puig, ha firmat el decret que inicia el procediment...
03/03/2026 - Progat atén més de 400 gats de carrer, amb un infrafinançament que li genera més de 20.000 euros de dèficit
L'associació Progat va tancar l'any 2025 amb la satisfacció d'haver donat atenció a una...
03/03/2026 - Les bateries del puig del Molí de Vent seran un referent de memòria històrica
L'Ajuntament de Palamós encara no posa data a les visites públiques als túnels i galeries de...
03/03/2026 - 3 setmanes per presentar sol·licituds a la fira de Sant Jordi
L'Ajuntament de Palamós ja ha obert el termini per sol•licitar un lloc a la fira de Sant Jordi....
03/03/2026 - Calonge i Sant Antoni reforça el seu sistema de clavegueram
L'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha començat aquesta setmana un paquet d'obres de millora de...
Notícies relacionades: