01/08/2012 Societat
Edifici de la Captiania Marítima de Palamós.
La nova responsable de la Capitania Marítima de Palamós, Carmen Santano, ha valorat la campanya de seguretat en les activitats nàutiques, que recentment ha presentat Salvament Marítim. Santano va prendre possessió del càrrec ara fa dos mesos, rellevant Josep Marsal que l’havia ocupat durant els darrers 20 anys. Es tracta, a més, de la primera dona a qui es confia la tasca de portar una Capitania Marítima a l’Estat espanyol.Carmen Santano no ha volgut entrar a valorar aquesta qüestió i ha preferit esperar un temps per definir públicament els objectius de la institució en aquesta nova etapa. Sí ha parlat de l'aposta que Salvament Marítim ha fet per les noves tecnologies com a via per fer arribar informació als usuaris. Es tracta de la campanya de seguretat en activitats nàutiques que promou el Ministeri de Foment. L'ús de la xarxa Twitter per difondre consells o els radioavisos del Sistema Mundial de Socors a través del web de Salvament Marítim, en són alguns exemples. Carmen Santano.
CITA CARMEN SANTANO 1
La nova responsable de la Capitania Marítima de Palamós ha destacat que l'estiu és l'època de l'any més conflictiva pel que fa a la seguretat en el mar.
CITA CARMEN SANTANO 2
Les capitanies marítimes es van crear a començament dels anys 90 per a substituir les antigues comandàncies de marina. Depenen directament del Ministeri de Foment i desenvolupen les competències de l'Estat en matèria de marina mercant. Entre les seves funcions hi ha autoritzar o prohibir l'entrada i sortida de vaixells de les aigües jurisdiccionals de l'Estat. També s'ocupen de la inspecció tècnica dels vaixells civils, del control dels recursos de salvament marítim i lluita contra la contaminació, a més de les funcions administratives de registres de matrícula de vaixells i de gestió de documents per a l'exercici professional de la marina mercant.
Carmen Santano 1
Carmen Santano 2
Totes les notícies:
13/12/2025 - El Palamós perd al camp del Juventus de Lloret (2-0)
El Palamós ha tornat amb les mans buides de la seva visita al camp del líder del grup, el...
12/12/2025 - La UE negocia les quotes de pesca a la Mediterrània pel 2026
El ministre d'agricultura, pesca i alimentació del govern d'Espanya, Luis Planas, veu irreal la...
12/12/2025 - El port de Palamós tanca una temporada de rècord amb 65 escales de creuer
El port de Palamós rebrà demà dissabte la darrera escala de creuer d'aquest 2025. La farà el...
12/12/2025 - Primera sortida de camp del projecte 'Camins lliures' de SOS Costa Brava
La federació SOS Costa Brava farà demà dissabte la primera sortida de camp del projecte 'Camins...
12/12/2025 - Una cinquantena de joves palamosins visiten la ciutat agermanada de Rheda-Wiedenbrück
Un grup de 49 palamosins d'entre 13 i 17 anys fan aquesta setmana una estada a la ciutat alemanya...