31/07/2012 Societat
La platja de la Fosca, aquest mes de juliol.
La Costa Brava Centre tanca un mes de juliol amb una ocupació turística per sota de les expectatives inicials. L’ocupació mitjana ha estat del 70 per cent, segons fonts del sector. Les primeres setmanes del mes van ser especialment fluixes i el millor comportament del tram final només ha pogut compensar parcialment el resultat global. També s’ha confirmat, com ja es preveia, que els visitants gasten menys que en anys anteriors.A la Costa Brava centre, el mes va començar amb ocupacions turístiques que no van passar del 60 per cent. En el tram final de juliol, aquest volum ha crescut fins al 80 per cent. La mitjana final, un 70 per cent d'ocupació, queda entre cinc i deu punts per sota de les estimacions que s'havien fet. Ara, els empresaris turístics centren les seves esperances en un mes d'agost en què esperen una ocupació mitjana del 85 per cent. El comportament del client, però, és molt irregular, com explica el president de la Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona, Antoni Escudero.
CITA ANTONI ESCUDERO
Des de la Unió d'Associacions d'Hostaleria de la Costa Brava Centre, el seu gerent, Martí Sabrià, diu que no pateixen per l'ocupació del mes d'agost. Assegura que ja saben que serà alta. Sí que els amoïna més el volum de despesa que puguin fer els turistes.
CITA MARTÍ SABRIÀ
Segons la Federació d'Hostaleria de les Comarques de Girona, set de cada deu empresaris del sector pensa que els ingressos d'aquest mes d'agost seran inferiors als que van obtenir l'any passat en el mateix període. Les previsions d'ocupació se situen cinc punts per sota de la que hi va haver el 2011.
Antoni Escudero
Martí Sabrià
Totes les notícies:
29/04/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós diu que les obres de la Fosca es poden encarir fins a un 30 per cent
La gestió de les obres de la segona fase d'urbanització del nucli de la Fosca encaren una fase...
29/04/2026 - Medi Ambient Som-hi exigeix garanties de la qualitat de les aigües de bany
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició municipal, reclama garanties de...
29/04/2026 - Serveis Ajuntament i sector turístic comparteixen una jornada de treball
L'espai municipal de les galeries Carme va ser ahir l'escenari d'una jornada de treball organitzada...
29/04/2026 - Serveis El Silver Shadow tanca avui les escales de creuer de l'abril
El creuer Silver Shadow fa avui dimecres la seva primera escala al port de Palamós. Ha arribat a...
29/04/2026 - Societat Segona i darrera jornada de portes obertes a la Llar d'infants municipal
En el marc del període de preinscripció pel curs vinent a la Llar d'infants municipal de...
Notícies relacionades: