25/07/2012 Obres i Urbanisme
L'aparcament de la platja Gran de Palamós, aquest matí.
L’Ajuntament de Palamós vol negociar a fons la previsió del Pla Especial del Port de cobrir la part pavimentada de l’aparcament de la platja Gran. La intenció de la Generalitat seria construir una gran llosa que taparia l’actual estacionament a l’aire lliure i que es convertiria en un gran mirador davant el mar. L’Ajuntament accepta que es contempli aquesta previsió però vol que es faci amb totes les garanties. El tema que més preocupa el municipi és com es resoldria la sortida d’aigües plujanes que hi ha en aquesta zona.El primer text del Pla Especial del port de Palamós data de fa gairebé deu anys, quan l'Ajuntament encara el governava Convergència i Unió. En aquell moment, Ports de la Generalitat ja manifestava la seva intenció de cobrir l'aparcament asfaltat de la platja Gran, fent un mirador en la seva superfície. Aquell document va quedar aturat perquè, ja amb el PSC a l'alcaldia, l'Ajuntament de Palamós va demanar replantejar-lo en la seva totalitat. Això és el que s'està fent ara i, en aquest marc, s'ha tornat a posar damunt la taula el tema de l'aparcament. L'Ajuntament de Palamós vol negociar amb fermesa aquesta qüestió perquè hi veu un perill potencial. L'aparcament asfaltat de la platja Gran és un espai d'escapament d'aigua plujana i es vol evitar noves barreres físiques que dificultin aquest procés i que puguin portar problemes d'inundacions en zona urbana. Teresa Ferrés, alcaldessa de Palamós.
CITA TERESA FERRÉS 1
Ferrés diu que Ports és sensible a aquesta demanda de l'Ajuntament. L'alcaldessa de Palamós insisteix que el Pla Especial del port no és un document polèmic, tot i que hi hagi diferents punts de vista en temes com aquest.
CITA TERESA FERRÉS 2
L'Ajuntament de Palamós i Ports de la Generalitat s'han fixat com a objectiu que el nou Pla Especial del port estigui enllestit a final d'aquest any. Amb aquesta finalitat han marcat un calendari de reunions mensuals per parlar-ne. L'Ajuntament vol que el document estigui consensuat també amb els agents econòmics i socials de Palamós, així com amb la resta de grups polítics municipals.
Teresa Ferrés 1
Teresa Ferrés 2
Totes les notícies:
15/06/2026 - Serveis La Fira de la Gamba de Palamós ven 50.000 tiquets i bat el seu rècord
L'onzena edició de la Fira de la Gamba de Palamós ha batut aquest dissabte el rècord de tiquets...
15/06/2026 - Obres i Urbanisme Palamós planifica amb l'ACM la renovació de l'enllumenat públic
L'Ajuntament de Palamós s'acull a l'Acord marc de serveis i subministrament de la Central de...
15/06/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament convoca les subvencions per rehabilitar façanes
L'Ajuntament de Palamós ha obert el termini perquè la ciutadania demani les ajudes per a la...
15/06/2026 - Cultura L'Ateneu dinamitza la Festa Major amb la primera Fira de Barraques, Sound System a la platja i la baixada de carretons
L'Ateneu de Palamós i Sant Joan organitza diverses activitats aquest cap de setmana vinent, en la...
15/06/2026 - Cultura Club de lectura 'Llegir el teatre' a la Biblioteca, amb 'El Nom'
El club de lectura 'Llegir el teatre', de la Biblioteca Municipal de Palamós, comentarà avui...