28/06/2012 Societat
ubicació de la bandera espanyola a la façana de l'Ajuntament
Esquerra Republicana de Catalunya a Palamós ha posat en marxa una campanya perquè la gent pengi la bandera estelada a balconades i finestres. Els republicans responen així al fet que l’Ajuntament hagi posat la bandera espanyola a la façana exterior. El consistori ho ha fet, coincidint amb els dies de la Festa Major, en compliment d’una sentència judicial que estima un recurs presentat per la sotsdelegació del Govern de l’Estat a Girona.L'Ajuntament de Palamós ja tenia coneixement d'aquesta resolució des de feia temps. En el Ple municipal del passat mes de març, el grup d'Esquerra Republicana ja va demanar que no s'acatés la sentència. En aquell moment, però, l'alcaldessa Teresa Ferrés ja va deixar clar quin seria el posicionament de l'Ajuntament.
CITA TERESA FERRÉS
En aquell moment es va explicar que, amb motiu del penjament del pendó de Carnaval a la balconada de l'Ajuntament, s'havia trencat el pal de la bandera i que s'estava pendent de reparar-lo. Finalment, s'ha optat per posar la bandera de Palamós en aquest pal i per muntar-ne quatre de més petits al terrat de l'edifici. En aquests pals hi onegen des de fa pocs dies les banderes de Catalunya, Espanya i Europa, a més de la municipal. El portaveu d'Esquerra Republicana de Catalunya a l'Ajuntament de Palamós, Dani Reixach, ha manifestat avui la seva postura davant aquesta actuació.
CITA DANI REIXACH
Reixach reconeix que, amb la situació de crisi econòmica que vivim, l'Ajuntament de Palamós té altres prioritats que embrancar-se en litigis sobre la bandera. No obstant, creu que es tracta dels símbols del país i que aquest tema hauria de tenir una mica més d'atenció per part de l'equip de govern.
Totes les notícies:
27/10/2026 - Successos Confinen un edifici del passeig del Mar per un incendi
Els serveis d'emergències s'han mobilitzat avui en un incendi que s'ha produït a quarts de dotze...
27/10/2026 - Successos Entren a robar a l'Aula d'Aprenentatge
A dos quarts de dotze del migdia d'ahir, personal de l'Aula d'Aprenentatge es va adonar que algú...
27/10/2026 - Societat Ja es pot fer la vacuna antigripal sense cita prèvia a l'hospital de Palamós
Aquest passat dilluns va començar la segona fase de la campanya de vacunació contra la grip i la...
27/10/2026 - Societat 7 farmàcies de Palamós i Sant Joan permeten vacunar-se de la grip i la COVID
Per segon any consecutiu, diferents farmàcies de Palamós i Sant Joan, coordinades amb l'Àrea...
27/10/2026 - Societat Convocades dues noves jornades de donació de sang i plasma a Palamós i Sant Joan els dies 23 i 28 de novembre
El Banc de Sang i Teixits convoca dues noves jornades de donació de sang i plasma a Palamós i...