08/06/2012 Cultura
Imatge, presa aquest mateix matí, del claustre del Mas del Vent.
El professor de la Universitat de Girona, Gerardo Boto, que estudia des de fa dos anys el cas del claustre de la finca del Mas del Vent, ha pogut veure avui el monument ‘in situ’, per primera vegada. Boto no s’ha volgut pronunciar definitivament, per respecte als estudis que han iniciat també els tècnics de la Generalitat, però està convençut que l’origen romànic del claustre és autèntic. El professor d'Art Medieval de la UdG ha reconegut que se sentia emocionat pel fet de poder veure de prop i tocar les pedres del claustre que acull el Mas del Vent. Assegura que no pot treure conclusions definitives però es referma que, si més no en la seva major part, tot apunta que es confirma l'origen romànic del claustre. Escoltem les declaracions de Gerardo Boto, aquest matí a Palamós.
CITA GERARDO BOTO 1
Cal recordar que els tècnics de la Generalitat van poder fer ahir una primera inspecció del claustre. Una altra de les incògnites que ara cal desvetllar és l'origen exacte d'aquest element patrimonial, que el suís Hans Engelhorn va comprar a Madrid l'any 1958, per un milió de pessetes. Les impressions de Gerardo Boto situen aquest origen a Castella.
CITA GERARDO BOTO 2
Les portes obertes a la premsa que ha autoritzat avui la propietat del Mas del Vent, han despertat una expectació inusitada entre els mitjans de comunicació, que hi han anat en massa. Els periodistes han pogut parlar també amb el representant dels propietaris, l'advocat Josep Comas. Ell ha dit que mai han tingut cap intenció d'amagar l'existència del claustre. Tot i que la Generalitat assegura que no els van respondre els requeriments per entrar a la finca a investigar el bé, Comas ha dit que sempre han estat oberts a col·laborar. També ha volgut deixar clar que faran tot allò que digui la llei.
CITA JOSEP COMAS
D'altra banda, un historiador de l'art, el palamosí Gabriel Martín, ha explicat avui en el seu blog personal que a Palamós hi pot haver un altre element patrimonial provinent de Castella. Es tracta, segons Martín, d'un escut d'alabastre que decora la façana de la capella de Santa Maria de Bell-lloc, propietat de la mateixa empresa titular del Mas del Vent. Aquest relleu, fet entre els segles disset i divuit, representa les armes de la casa Sáenz de Arquiñigo. Gabriel Martín situa l'origen d'aquest element a Burgos i no descarta que hagués pogut arribar en el mateix lot del claustre del Mas del Vent.
Gerardo Boto 1
Gerardo Boto 2
Josep Comas
Totes les notícies:
29/04/2026 - Obres i Urbanisme L'Ajuntament de Palamós diu que les obres de la Fosca es poden encarir fins a un 30 per cent
La gestió de les obres de la segona fase d'urbanització del nucli de la Fosca encaren una fase...
29/04/2026 - Medi Ambient Som-hi exigeix garanties de la qualitat de les aigües de bany
Som-hi per Palamós i Sant Joan, el grup principal de l'oposició municipal, reclama garanties de...
29/04/2026 - Serveis Ajuntament i sector turístic comparteixen una jornada de treball
L'espai municipal de les galeries Carme va ser ahir l'escenari d'una jornada de treball organitzada...
29/04/2026 - Serveis El Silver Shadow tanca avui les escales de creuer de l'abril
El creuer Silver Shadow fa avui dimecres la seva primera escala al port de Palamós. Ha arribat a...
29/04/2026 - Societat Segona i darrera jornada de portes obertes a la Llar d'infants municipal
En el marc del període de preinscripció pel curs vinent a la Llar d'infants municipal de...
Notícies relacionades: