06/06/2012 Cultura
El claustre es va muntar al Mas Brugarol a finals dels anys 50. (Foto: Arxiu Municipal)
El fiscal en cap de Girona, Josep Maria Casadevall, no creu que el cas del claustre del Mas del Vent amagui cap delicte contra el patrimoni. La Generalitat havia recorregut a la fiscalia perquè determinés si s'havia de permetre o no l'entrada de tècnics a la finca, però els propietaris s'han avançat i deixaran que visitin el claustre demà.Escoltem el fiscal en cap de Girona, Josep Maria Casadevall.
CITA JOSEP MARIA CASADEVALL
La Generalitat de Catalunya ha portat el cas del claustre romànic del Mas del Vent de Palamós als tribunals, perquè aquests es pronunciïn sobre si s'ha de permetre l'entrada a la finca per valorar aquest element arquitectònic. Segons publiquen els diaris Ara i El País, els propietaris, que fins ara s'hi havien negat, deixaran que els tècnics de la Generalitat accedeixin demà al claustre per estudiar-lo. El que vol el Govern és poder-lo valorar i decidir si se li ha de donar una figura de protecció i incloure'l en un catàleg patrimonial. En principi i, segons aquests diaris, està prevista també una visita per als mitjans de comunicació divendres al matí.
Josep Maria Casadevall
Totes les notícies:
30/07/2026 - Societat Resultats de la campanya d'inspecció de la pesca marítima recreativa
La campanya d’inspeccions realitzada en els últims 4 anys ha reduït la pesca recreativa sense...
30/07/2026 - Cultura El jaciment arqueològic Illes Formigues II es converteix en BCIN
El Govern de la Generalitat ha aprovat la declaració de Bé Cultural d'Interès Nacional, en la...
30/07/2026 - Medi Ambient Denuncien la vandalització de boies de seguretat a l'EIN Castell-Cap Roig
Una dotzena de boies destinades a delimitar l'espai de bany en diferents punts litorals de l'Espai...
30/07/2026 - Societat L'Ajuntament de Palamós convoca una plaça interina d'interventor
L'Ajuntament de Palamós ha publicat les bases del procés selectiu per cobrir interinament el lloc...
30/07/2026 - Cultura 'Contes al passeig' amb Ada Cusidó i 'La granja no s'adorm'
Com tots els dijous d'estiu, a les 7 d'aquesta tarda tornen els 'Contes al passeig', el club de...
Notícies relacionades:
05/06/2012 - Cultura Divulguen l'existència d'un claustre romànic en una finca de Palamós.
...
05/06/2012 - Cultura El claustre ja porta més de cinquanta anys a Palamós.
...
06/06/2012 - Cultura Els Amics del Romànic critiquen el propietari del Mas del Vent i volen una investigació sobre el claustre.
...